Hatott Lázár János felszólítása: megkezdte a MÁV a Budapest–Bécs vasútvonal felújítását

Tegnap Lázár János azt kérte a MÁV vezetőitől, hogy ne okoskodjanak, hanem kezdjék meg a felújítást, mára elkezdődött a munka. A tervek már megvannak, csak éppen 2019 óta forráshiány miatt nem kezdték meg a felújítást.

Magyar Nemzet
2023. 08. 31. 18:32
Budapest, 2022. szeptember 24. A MÁV Start Zrt. egyik menetrendszerû Stadler Flirt vonatkocsijának belsõ tere a beszálló ajtókkal és utastájékoztató táblákkal. MTVA/Bizományosi: Róka László *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Róka László
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elkezdődött a 1-es számú vasútvonal felújításának előkészítése a Biatorbágy–Szárliget szakaszon – közölte ma délután a Magyar Államvasutak (MÁV). Közleményük szerint az érintett szakaszon a mai napon a vasúttársaság szakemberei helyszíni bejárást tartottak a kivitelezést végző MÁV FKG–vel a felújítás műszaki tartalmának pontosításával kapcsolatban. A MÁV hangsúlyozza, hogy a vonalszakaszon bevezetett 100 km/órás sebességkorlátozás mellett a vasúti pálya továbbra is biztonságosan járható, a felújítás befejezéséig sem kerül veszélybe az utasok és a közlekedés biztonsága, a személyszállító vonatok menetideje pár perccel növekedhet.

LÁZÁR János
Lázár János nyomatékosította kérését. Fotó: Mónus Márton

A korábbi közlések még arról szóltak, hogy a fővonalon közlekedő intercity vonatok szélsőséges esetben 20 perces késést is összeszedhetnek a lassítás miatt. A hírre tegnap reagált 

Lázár János közlekedésért felelős miniszter is, aki azt mondta, hogy haváriahelyzet alakult ki, és ebben a helyzetben azt kérte a MÁV vezetőitől, hogy ne okoskodjanak, hanem kezdjék meg a felújítást. 

A vasúttársaság korábban azt válaszolta a kérésre, hogy nincs rá pénz. 

Már 2019 óta húzódik a felújítás megkezdése

A mai közleményükből egyébként az derül ki, hogy az érintett szakasz felújítására a MÁV által már 2019-ben elkészített, de forráshiány miatt több alkalommal elhalasztott infrastruktúra-fejlesztési program tervei alapján kerülhet sor. Az eredetileg jövő év elejére csúsztatott kivitelezést a MÁV leányvállalata, a MÁV FKG fogja elvégezni. 

A korlátozás idejére a menetrend is módosul. A módosított menetrendek összeállításánál természetesen figyelembe veszik, hogy a belföldi távolsági és elővárosi szegmensben is az egyik legsűrűbb vasútvonal, továbbá a napi ingázás mellett jelentős a nemzetközi utasforgalom is. A vonatközlekedés változásáról minél előbb a lehető legszélesebb körű tájékoztatást fogja adni a MÁV, hogy az utazók időben felkészülhessenek.

A vasútvállalatokat a MÁV tájékoztatta a szokásos eljárástól eltérő egyeztetési szándékáról, amelynek során a vágányzárban alkalmazott technológia részletes ismertetése történik meg. 

Az árufuvarozó társaságok a felújítási időszakban kerülő útirányon keresztül közlekedtethetik a tehervonatokat.

Borítókép: illusztráció (Fotó: Róka László/MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.