A magyar fiatalok többsége szerint saját korosztálya számára a szülő szava többet ér az influenszerekénél, az ifjúság 16 százaléka választ példaképet a közösségi média megmondói közül – derül ki az Ifjúságkutató Intézet kutatásából, melyben olyan kérdésekre kerestek választ, miszerint többet ér-e az influenszer szava a szülőkénél, illetve lehet-e példakép egy influenszer.
A felmérés szerint
a fiatalok több mint kétharmada követ influenszereket, 59 százalékuk többet is.
Ezzel együtt különbség mutatkozik a nemek tekintetében, a lányok csaknem háromnegyede követő, és jellemzően több influenszert is követnek, mint a fiúk. A leginkább elkötelezett korcsoport a 18–24 éveseké: 71 százalékuk követ híres internetes tartalomgyártó személyt.
Az Ifjúságkutató Intézet azon kérdésre, hogy kinek a véleménye számít,
a válaszadó fiatalok 50 százaléka úgy nyilatkozott, hogy a szülők véleménye fontosabb, mint az influenszereké.
Mindössze 20 százalékuk van ellenkező véleményen, a többiek bizonytalanok ennek megítélésében. – A kor emelkedésével egyenes arányban nő azok aránya, akik a szülők véleményének jelentőségéről beszélnek, vagyis a közösségi média leginkább a legfiatalabbakat befolyásolja – mutat rá a felmérés.
A kutatásban arra is választ vártak, hogy a tartalomgyártók példaképek-e az ifjúság számára. A fiatalok 53 százalékának az influenszer nem példakép, mindössze 16 százalék állította ennek az ellenkezőjét.
Minél fiatalabb valaki, annál jellemzőbb, hogy követendő példaként tekint egy internetes megmondóemberre.
A 15–17 évesek 22 százalékára, a 25–29 éveseknek már csak 13 százalékára igaz ez – derül ki a kutatásból.
Az Ifjúságkutató Intézet emlékeztetett, hogy a szülők és a család jelentőségét egy korábbi felmérésük is alátámasztja.
A fiatalokra jellemző magányból a kitörési pontot elsősorban nem a közösség média, hanem az emberi kapcsolatok, azon belül is a család (31 százalék) és a barátok (26 százalék) jelentik.
Mindezzel együtt a közösségi média jelentősége a fiatalok életében nő.