Nem szabad elveszíteni a fókuszt, végig kell vinni a változásokat – jelentette ki év végi interjújában Lázár János. Az építési és közlekedési miniszter szerint Magyarországon mindenki a változások ellen van, ennek ellenére az emberek szeretnek panaszkodni.
Mint elmondta, az utasok alapvetően nagyvonalúak és megértőek a MÁV-val is, az a legnagyobb probléma, amikor úgy érzik, hogy magukra is hagyják őket. Lázár János ezt a nyári nagy melegben is megfigyelte. Szerinte fontos, hogy ez gondolkodásmód kérdése is, amit a politikában és a szolgáltatásban is követni kell. – Úgy kell föllépni az utassal szemben, hogy érezze: a MÁV-os, és a volános őérte van – jelentette ki.
Lázár János alapvetően nagyon optimista ebben az kérdésben.
– A magyar állam 1990 óta először a saját zsebébe nyúl, és emellett fejlesztési hitelt is felvesz a MÁV érdekében, ezt a kormányon belül ki kellett lobbizni – hívta fel a figyelmet Lázár János, hozátette, a jövő évi költségvetésben ez már egy komoly összeget jelent: egymilliárd euró hitel, és legalább egymilliárd eurónyi önrész.
2025-ben elkezdődik a járművek beszerzése
Jövőre új járműveket fog beszerezni a MÁV, ehhez ki kell gazdálkodni egy össszeget a vasúttársaság bevételeiből, és forrást kellett kiharcolni rá az új pénzügyminisztertől – jelezte Lázár János.
A miniszter egy nagy tanulságot is levont 2024-ből: egyetlen vasutas- vagy buszossztrájk sem volt, mert megegyeztek a szakszervezetekkel. Lázár szerint a politikusok és a cégvezetők sem mondják, hogy változtatni kell, de a szakszervezeti vezetők jelezték ezt neki, és ez beszédes.
Jobb lakásokat kell építeni!
Lázár János szerint az építésügyben már jobban elő voltak készítve a dolgok, mint a közlekedésben. 2022-ben elkezdték a ráncfelvarrást, az összes beruházást át kellett nézniük, sokat el is kellett halasztani. A miniszter azt mondta, hogy minden beruházóval közölte, hogy nem fog tudni annyi pénzt keresni, mint eddig. – Az építéseknél és az állami beruázásoknál is változtatásokat eszközöltünk – jelezte.
– Magyarország mint megrendelő azt akarja, hogy jó minőség épüljön, tíz százaléknál nem lehet többet keresni, és versenyeztetjük is az ajánlatokat a jövőben – sorolta fel tömören az új szabályokat Lázár János. Konkrétan azt is hozzátette: a magyar vállalkozások feltőkésítése véget ért!
A miniszter szerint a jobb minőséget kell választani az építéseknél, muszáj rászánni a tervezésre az időt, mert jó terv nélkül nem lehet tartós dolgokat építeni. Mint fogalmazott: nincs semmi ok a kapkodásra, a meglévő infrastruktúrát kell jobban üzemeltetni.