Akár még fizetni is hajlandóak vagyunk bizonyos esetekben az online ügyintézésért, ezzel rengeteg időt és energiát spórolva – írja legújabb, internethasználati szokásokról készülő felmérésben a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).

A Covid–19 óta az emberek bevált szokásává vált az internetes vásárlás, és számos kutatás azt igazolja, hogy az eredetileg járványügyi korlátozások miatt csökkenő fizikai vásárlást ez jelentősen kiszorította a hétköznapokból. Feltételezhető, hogy az online rendelések pozitív előnyei és gördülékeny működése okozott mindannyiunkban egy elszántságot arra, hogy ezentúl online intézzük ügyeinket: a kutatás ugyanis azt igazolja, hogy 2022 óta az online intézett ügyek aránya folyamatosan nő.
Ezt jól mutatja, hogy míg három évvel ezelőtt az internethasználóknak még csak a negyede vásárolt interneten keresztül menetjegyet vagy foglalt szállást online, addig a 2024-es adatok alapján ezekben a kategóriákban az online ügyintézők aránya elérte a 37 százalékot.
Ez az adat azért is figyelemre méltó, mert az internethasználók 50 százaléka nem jár nyaralni, ezzel ellentétben az online szállásfoglalók aránya 38 százalék, ami arra utal, hogy akik üdülni mennek, többnyire interneten keresztül intézik szállásukat.