Plug-in hibrid hajtás koronázza meg a Jaguar E-Pace kínálatot

Merevebb karosszériát, tisztább üzemű motorokat és nagyobb felületű érintőképernyőt kap.

Penge lett a Jaguar E-Pace megjelenése, a gyári megfogalmazás szerint ilyen alakú dísz került az áttervezett első lökhárító légbeömlőjébe. Ezzel párhuzamosan élesebb lett a fényszóró – alapáron LED-es, extraként nagyobb felbontású pixel LED-es –, rombusz mintát kapott a rács.

Három blokk alkotja a motorkínálatot, a dízel 2,0 literes és 163 vagy 200 lóerős lehet, 48V-os lágyhibrid rásegítést kap, kilencfokozatú automatikus váltóval és összkerékhajtással jönnek. Benzinesből az 1,5 literes háromhengeres lágyhibridként 160 lóerőt tud, ez elsőkerékhajtással és nyolcfokozatú automatikus váltóval érkezik, ugyanezt használja a kínálatot megkoronázó P300e jelzésű hálózatról tölthető hibrid hajtás, amelynél 309 lóerő a rendszerteljesítmény. A 2,0 literes lágyhibrid négyhengeres turbó 200, 249 vagy 300 lóerős lehet, szériában kapja a kilencfokozatú automatát és az összkerékhajtást.

A P300e plug-in hibrid hajtásnál az 1,5 literes alumínium motor 200 lóerős teljesítményű és az első kerekeket hajtja, a hátsó kerekeket egy 109 lóerős villanymotor mozgatja. A 15 kWh kapacitású akkumulátorral akár 55 km-es elektromos hatótávolságot is el lehet érni. Átalakították a Jaguar karosszériaszerkezetét, merevebbek lettek az első felfüggesztés bekötési pontjai, csökkentek a rezgések és a zajszint is.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Van-e jövője Magyarországon az önvezetési technológiának?

A KPMG elemzői idén már harminc országot találtak arra alkalmasnak, hogy érdemben vizsgálják az önvezetési technológia befogadására való felkészültségét (AVR Index). Hazánk összesített ranglistán elért 25. helye azt jelenti, hogy a tempót ugyan nem mi diktáljuk, de fent vagyunk a térképen. Idén is négy pillér mentén, a szabályozói környezet, a technológiai és innovációs környezet, az infrastruktúra kialakítása, valamint a fogyasztói hozzáállás tekintetében végeztek komplex kutatást. A legtöbb ország – 17 a tavaly is vizsgált 25-ből –, növelte a pontszámát, viszont kiemelendő a távol-keleti régió előretörése: Dél-Korea a 12.-ről az előkelő 7. helyre ugrott, miközben Szingapúr vette át az első helyet, Hollandiát szorítva maga mögé. Az első hatba még Norvégia, az USA, Finnország és Svédország fért be, ami azt is jelenti, hogy Észak-Európa a másik fontos bölcsője az autonóm közlekedésnek.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.