Miközben az autóipar egyre inkább a szabadidő-autókról és a villamosításról szól, lassan ritka madárrá válnak az olyan modellek, mint a BMW M340i. Szó sincs downsizingről, hengerlekapcsolásról, lágyhibridségről, vagy vitorlázó üzemmódról, a motorháztető alatt egy sorhatos, 3,0 literes blokk dolgozik, a komoly turbónyomás miatt pedig egy feltöltővel is 374 lóerő a teljesítménye. Rendben, ez egy középkategóriás limuzinban nem kevés, de ha azt mondom, hogy 4,4 másodperc alatt ugrik álló helyzetből 100-as tempóra, akkor azért kikerekednek a szemek, hiszen az első turbós M3-as 431 lóerővel 4,1 szekundum alatt gyorsult 100-as tempóra. A fejlett összkerékhajtás és az egyre jobb rajtautomatikák csodákra képesek, így a sofőr azt érezheti, hogy a nyers erő tekintetében nem sok választja el az előző M3-astól.