Villanymotoros túraautóval bővült az Audi-kínálat

Hivatalosan is bemutatkozott az e-tron GT és RS e-tron GT, utóbbi a leggyorsabb közúti Audi, a 0-100 km/óra gyorsulás 3,3 másodpercig tart.

null

Amíg a Volkswagen alulról építi fel a villanyautó-kínálatát, az Audi fejlesztő központjában felülről kezdték meg az építkezést, az e-tron szabadidő-autó után az e-tron GT túraautóval jönnek. Pontosabban száguldanak, hiszen a Premium Platform Electric alapra felépített modell alapváltozata is 467 lóerővel rendelkezik, az RS változat pedig 598 lóerős rendszerteljesítményű; a számok a testvérmodell Porsche Taycan-tól lehetnek ismerősek – olvasható az Autó-Motor portál cikkében.

Az autó maga pedig a 2018 végén bemutatott tanulmányról, hiszen a rendes kilincsek megjelenésén kívül érdemi változás nem történt. Marc Lichte, a márka vezető formatervezője elárulta, hogy új módon készítették el a megjelenést, először is a megfelelő arányokkal rendelkező nagy tömböt készítették el, majd azt megtöltötték részletekkel. Utóbbi csoportba olyan dolgok tartoznak, mint például az X-alakú motívumot bevezető fényszórók, vagy az animációt futtatni képes látványos hátsó lámpák, de például az aerodinamikai elemek is.

Nem csak a kocsi első sarkairól a levegőt a kerék mellé/a féktárcsára irányító légbeömlők tartoznak ide, de maguk a felnik is aerodinamikailag optimalizált darabok – és nem utolsósorban jól néznek ki a 19-21 col közötti átmérőjű darabok –, de a két fokozatban felnyíló hátsó szárny is. Utóbbinál az első lépcső az Eco-fokozat, amelynél a légáram hirtelen leválasztásával csökkenti a karosszéria mögött kialakuló turbulenciát, a második fokozatban pedig már a leszorító-erőt növeli a légterelő.

Az optimalizált légellenállás egyébként nagyjából 30 km-rel növeli a hatótávolságot. A dögös megjelenéshez hozzájárulnak még a márka eddigi legszélesebb hátsó sárvédői, illetve az ennél a modellnél karosszéria színére fényezett betétté alakuló Single Frame hűtőrács, amelynek kerete sötétszürke fényezést kap. Amíg az e-tron GT-nél üvegtető van az utasok feje fölött, az RS e-tron GT karbon tetőlemezt kap. Széria az akusztikus szélvédő, extraként hasonló oldalablakok is elérhetőek, a csendességet pedig a gondosan megkomponált mesterséges belső menetzajjal töltik meg.

Az Audi fejlesztő központjában felülről építik fel a villanyautó-kínálatát, az e-tron szabadidő-autó után az e-tron GT túraautóval jönnek.
Fotó: AUTÓ-MOTOR

Alapvetően négyszemélyesnek találták ki az e-tron GT-t, de valójában ötszemélyes az utastér, hiszen a hátsó üléspad közepére is került fejtámla és biztonsági öv – inkább biztosítástechnikai, mint gyakorlati szempontból. Vannak olyan országok, ahol a szállítható utasok száma is befolyásolja a biztosítási díjakat, és az ötszemélyes autó már „családi autónak” számít, és olcsóbb díjakat szabnak ki rá, mint egy négyszemélyes sportkocsira…

A műszerfalon a középső érintőképernyőt a vezető felé fordították, a feláras (az RS-nél széria) hangulatvilágításhoz az utas előtt hátulról megvilágított e-tron felirat is jár. Többféle belső hangulat közül lehet választani, köztük van vegán alternatíva is, amelynél műbőrrel és újrahasznosított PET-palackokból készített szövettel vonják be az üléseket. A műszerfal betétje szürke vagy ezüst színű lehet, de elérhető nyílt pórusú mogyorófa és selymesfényű karbon is.

Háromféle ülés közül lehet választani az első sorban, az alap sportülés 8 irányban állítható, az RS-be már 14 irányban állítható fűthető ülések kerülnek, míg a legdrágább ülésnél pneumatikus oldaltámaszok, szellőztetés és extraként masszázsfunkció is van. Az Audi exclusive műhely akár egyedi igényeket is megvalósít színek és anyagok tekintetében a megfelelő felár ellenében.

Az Audi első körben csak két villanymotorral és a nagyobb, 93 kWh bruttó és 85 kWh nettó kapacitású akkumulátorral kínálja az e-tron GT-t. Az alapmodellben elöl 238 LE, hátul 435 LE csúcsteljesítményű villanymotor hajt, a rendszerteljesítmény 476 lóerő, illetve a boost funkció aktiválásával 2,5 másodpercig 530 lóerő áll a vezető rendelkezésére. Az RS e-tron GT-ben elöl marad a 238 LE teljesítményű villanymotor, míg hátra 456 LE-s kerül, a rendszerteljesítmény 598 lóerő, itt 646 lóerőre lehet boost-módban növelni az erőt.

A cikk teljes tartalma ide kattintva érhető el.

Digitálisan fejlesztették ki az Audi új versenyautóját + videó

Az öthengeres turbómotorral szerelt utcai autót előlegezi meg a most bemutatott második generációs Audi RS3 LMS versenyautó – írja online felületén az Autó-Motor magazin.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.