Sima ügy? – A legendás orosz márka legdrágább modellje

Mire képes az orosz márka legdrágább autója? Most kiderül!

null

Két oka van annak, hogy a Vesta esetén nem hagyományos automatikus váltót alkalmaznak, hanem a meglévő, 5 fokozatú, kézi kapcsolású váltót robotizálták. Egyfelől ez sokkal olcsóbb megoldás, hiszen csak ki kell egészíteni pár villanymotorral és aktuátorral egy meglévő szerkezetet, másfelől az ilyen autót lehet vontatni. Amíg egy hagyományos automatikus váltó tönkremegy, ha hosszú távon vontatják (nincs olajnyomás, amelyet a belső égésű motor által hajtott szivattyú állít elő), a robotizált váltóval felszerelt autót üresben kell leállítani, nyugodtan lehet kötéllel húzni – Szibériában nem lehet minden sarkon autószállítót szerezni, ha valami probléma történik.

Lada Vesta 1.6 AMT
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Finomabban működik az első generációs robotváltóknál a Lada szerkezete, de igazából csak a kényelmes tempójú haladáshoz partner, ilyenkor jó ritmusban vált és alig érezni a kapcsolási szünetet – lehet hatni a szerkezetre azzal, hogy elvesszük a gázt abban a pillanatban, amikor egy kézi kapcsolású váltónál amúgy is váltottunk volna. Forszírozott tempónál, tehát amikor magas motorfordulatnál következik be a fokozatváltás, már nagy a hatásszünet, érezhetően bólint az autó, és ilyenkor a jobb lábbal már nem tudjuk befolyásolni a szerkezetet, csak a manuális beavatkozás lehetősége marad a váltókarral.

A kevesebb több lenne: hétféle színnel/mintával rendelkező műanyagot alkalmaznak. A váltót a karral lehet vezérelni, nincsenek váltófülek
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Emelkedőn haladva érdemesebb a kézi vezérlést választani, mert nem jól veszi figyelembe a terhelést az elektronika. Az emelkedő miatti nagyobb gázadást sportos vezetésnek veszi, és feleslegesen pörgeti az erőforrást, de ennek ellenkezője is igaz, hosszú emelkedőn haladva képes felváltani még úgy is, hogy a következő fokozatban majdnem lefullad a motor, olyan alacsony lesz a fordulatszám. Lehetne finomítani a működésen, a terhelést nem érzékeli a megfelelő módon az elektronika.

Vigyázni kell a zsanérokra, mert a 480 literes csomagtér hasznos terébe lógnak
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Csak a legmagasabb, Lux felszereltséggel választható az AMT-váltó, ami a 4,2 millió Ft-os listaárával a kínálat legdrágább darabja. Ennek megfelelően teljes a felszereltség, beleértve a fűthető szélvédőtől kezdve az érintőképernyős navigációig mindent, felárat csak a fényezésért (119 000 Ft) illetve az extra garanciáért (4 évre 37 973, 5 évre 50 673 forintért terjesztik ki az alap 2 év garanciát) lehet fizetni.

Nem csak földúton remekel a futómű, 40 cm-es gázlómélységgel a vízfolyás sem akadály
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A fejegység használatát nehezíti, hogy az egyes alkalmazásokon belül máshol találjuk a „haza” gombot, a tolatókamera pedig ellenfényben (nap, lámpa) használhatatlan.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Ez a Niva tér vissza az európai piacra négy év múlva

Egy szervezetbe olvad össze a Dacia és a Lada, a két márka kínálatát is egységesítik. Az oroszok kínálatából a Niva juthat ki a világpiacra – írja az Autómotor.hu.

2020. decemberében jelentették be, hogy távozik a Lada márka jellegzetes X-arcát kitaláló Steve Mattin a vezető formatervezői pozíciójából, a helyére pedig a Dacia modellek formájáért felelős Jean-Philippe Salar került.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.