A koronavírus ideje alatt többen kérték magántanárok segítségét

Sokak életét átírta a járvány, többek között a diákokét is, akik az első hullámot otthon vészelték át.

Többen kénytelenek voltak maguk mögött hagyni a hagyományos oktatást, helyette egy újat, az online tanulás módszereit kellett elsajátítaniuk. Az átállás többeknek nem ment egyszerűen: nehezen értették meg a tananyagot, a virtuális tanulási környezet számtalan tanuló számára hátrányt jelentett. Ennek okán megnőtt az igény a magántanárok szolgáltatásai iránti.

– Kijelenthető, hogy az első hullám alatt rengeteg tanuló keresett magántanárt. Nyilvánvalóan azok kívántak eljárni magán­órákra, akik egyes tárgyakból gyengébbek, viszont érzékelhető volt, hogy érettségi előtt jóval megnőtt azok száma, akik iskolán kívül is szerettek volna órákra járni. Meglepett az, amit a tanulókon először megtapasztaltam: olyan problémákkal küzdöttek, amikkel egyébként nem, de persze ez azért volt, mert nem jártak tanórákra, csak az online tér maradt. A hagyományos oktatás olyan lehetőségeket kínál, amelyek sokkal inkább segítik a tanulók teljesítményét. A digitális oktatás időszakában a diákok saját magukra voltak hagyva, több hiányosság volt tapasztalható, illetve nem is a lexikális tudásukkal volt a probléma, voltaképpen megijedtek az önálló tanulási formától – nyilatkozta Frankóné Dézsi Gizella magántanár.

A magántanár elmondása szerint az egyik legfontosabb az lenne, hogy a diákok elsajátítsák azokat a tanulási módszereket, amelyek tanulmányaik teljesítéséhez biztos alapot adnak. – Fontos, hogy a diákok a tanulással kapcsolatos problémáikkal szembenézzenek, majd azokra megoldást keressenek. Biztos vagyok benne, hogy a legtöbb diák megijedt a nem mindennapi helyzettől, ezért is volt szükség a megerősítésre, talán emiatt is volt olyan, hogy a tinédzser helyett az édesanyja keresett meg. Persze ez azért is lehet, mert a szülők izgulnak a gyermekükért, viszont úgy gondolom, egy tizennyolc éves diák tudja magát menedzselni. Fel tudja keresni a tanárát, nem szükséges a szülők bevonása – mondta, hangsúlyozva: – Változó a diákok önállósága, azok a kamaszok, akik elit iskolából jönnek, mondhatni, függetlenebbek, mint társaik. Megvannak a saját tanulási módszereik, tudják, mit akarnak, tisztában vannak képességeikkel, készségeikkel.

A járvány első hullámához képest jelenleg a diákok még nem igazán „mozgolódnak”, Frankóné Dézsi Gizella úgy véli, még nem igazán érzik az érettségi súlyát. Márciushoz képest kevesebb tanuló keres fel intézményen kívüli oktatókat, mondván, még az év elejét írjuk. Elmondása szerint ez azért probléma, mert nem a hajrában kell mindent megtenni; ez egy folyamat, meg kell teremteni az alapokat, amire a tanár, illetve a diák építkezhet.

A magántanár úgy véli, ne vészterveket gyártsanak a diákok: a megfelelő időben észleljék a hiányosságaikat. Szeptemberben el kell kezdeni felépíteni egy ütemtervet, és az alapján készülni akár az érettségire.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Négy évtizednyi munkájáért részesült kitüntetésben

Négy évtizednyi munkája elismeréseként Miniszteri Elismerő Oklevelet kapott Hajduné Négyessy Edit. 1980-ban kezdett dolgozni a Tiszakeszi Széchenyi István Általános Iskolában mint főiskolai hallgató, majd 1982-ben tanítói oklevelet szerzett.

Tovább...

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.