A lemezjátszó visszatért és már népszerűbb a CD-nél is
A lemezjátszó versenybe olyan nagy gyártók tértek vissza ebbe a szegmensbe, mint például a Technics. Mások, így például a Sony vagy a Neubilt, amely cégek évtizedek után új lemezgyártó üzemeket építettek fel. Egyszerűen szükség volt rájuk. 2015-ben például 52 százalékkal nőtt az eladott lemezek száma 2014-hez képest. Ez pedig azt jelentette, hogy egyetlen év alatt fele annyi korong fogyott, mint 1990 és 2007 között összesen.
Sokan várták, hogy kifullad a trend, hogy a többi divathoz hasonlóan a „bakelit újjászületés” is csak egy múló fellángolás lesz. A hipszterek majd levágják a bajszukat, letakarják a tetkóikat, beteszik a gördeszkát a szekrénybe, és elindítják a telefonjukon a Spotify-t ha zenét akarnak hallgatni. Azonban ez is totális tévedésnek bizonyult.
Több, mint egy évtizede tart a vinyl feltámadás, és 2020 első félévében olyasmi történt, amire a nyolcvanas évek közepe, egészen pontosan 1986 óta nem volt példa: Ezen időszak alatt az Egyesült Államokban nagyobb értékben adtak el vinyl lemezt, mint CD-t. Ráadásul a különbség nem is kicsi, hiszen 232 millió dollárért vásároltak az emberek vinylt, míg csupán 130 milló dollárért CD-t. A csillogó fekete lemezek egyébként a teljes fizikai hanghordozó piac 70 százalékát vitték el, tehát nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy idén uralják ezt a szektort.