Díjat nyert a kisharsányi Vaklufisról, Lakatos Norbertről készült portréfilm az idei Magyar Speciális Független Filmszemlén a Független-, professzionális filmes kategóriában – írja a bama.hu.
Díjat nyert a kisharsányi Vaklufisról, Lakatos Norbertről készült portréfilm az idei Magyar Speciális Független Filmszemlén a Független-, professzionális filmes kategóriában – írja a bama.hu.
A filmben Norbert őszintén beszél a látása elvesztéséről, a kutyájával való kapcsolatáról, és arról az útról, ahogyan lufihajtogatóvá vált. Rajta kívül megszólal a felvételen az édesanyja, egy gyermekkori barátja, valamint Tóth Fanti Imre minősített léggömbművész is, aki megtanította a fogásokra a kisharsányi férfit.
Lakatos Norbert, Vaklufis lapunknak elmondta, a film augusztusban készült, Kvalla Gábor Balázs és Paletta Richárd munkája nyomán és azóta egy online érzékenyítő kisfilmet is leforgattak.
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
A kiskőrösi tanár, aki az informatika nagykövete lett
Polereczki Mihály István, a Kiskunhalasi SZC Kiskőrösi Wattay Technikum és Kollégium tanára az Informatika Nagykövete címet vehette át a közelmúltban a Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Karától. A téma kapcsán beszélgettünk a kiskőrösi pedagógussal – írja a baon.hu.
Nyolc hónapig kőműves mellett dolgozott Polereczki Mihály, aki ma a Wattay középiskolában tanít informatikát, programozást. Amikor egy évtizede elvégezte a főiskolát, nem kellett egyetlen kiskőrösi cégnek sem. A sárga csekkek viszont jöttek, élni is kellett valamiből. Szerencsére az akkor huszonéves fiatalember nem esett kétségbe, megfogta a lapát nyelét és elszegődött egy értékes diplomával a zsebében az építőiparba. Mint mondta, külföldre nem akart menni, a családja is ide kötötte. Amikor Antalfi Antal akkori igazgató munkát ajánlott a Wattay középiskolában, elfogadta. Furcsa volt eleinte tegezni a volt tanárait, köztük a korábbi osztályfőnökét is, de hamar hozzászokott. Mivel később elvégezte a mesterszakot is Szegeden, a kapcsolatai frissek maradtak, az egyetem és a középiskola együttműködése így született meg.
Hogy milyenek a tanulók? Polereczki tanár úr azt mondja, hogy a Z generáció diákjai, például a kilencedikesek beleszülettek a digitális világba. Már középiskolásként otthonosabban mozognak benne, mint a szüleik. Használják a gépeket, viszont azt hiszik, mindenhez értenek. Az alkalmazásokat gyorsan megjegyzik, bár nem értik, mi miért történik.
Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.