Magyarországon az újrainduló képzést az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) és a Vajda Papír Kft. együttműködése teszi lehetővé.
Magyarországon az újrainduló képzést az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) és a Vajda Papír Kft. együttműködése teszi lehetővé.
Indokolttá pedig a megváltozott globális fogyasztási trendek, a műanyagok visszaszorulása, a papíripar egyre jelentősebb hozzájárulása a GDP-hez (bruttó hazai termékhez) és az ágazatban foglalkoztatottak számának jelentős bővülése tette. További jelentős támogatást adott a szakképzés újraindításának az is, hogy a koronavírus-járványban felértékelődött az önellátás képességének biztosítása, amelyhez jól képzett és megfelelő számú szakemberre van szükség ebben az ágazatban is, hangsúlyozta Vajda Attila, a higiéniai papírtermékek piacán vezető Vajda Papír Kft. ügyvezető igazgatója.
Pölöskei Gáborné, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szakképzésért felelős helyettes államtitkára arra emlékeztetett, hogy a kormány a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) és a vállalatok kezdeményezésére döntött a szakképzésnek az ipar 4.0 (negyedik ipari forradalom) és a megváltozott munkaerőpiac követelményeinek megfelelő megújításáról.
Vajda Attila a globális trendekről elmondta, hogy a csomagolóanyagok piaca átalakul, egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a környezetkímélőbb megoldások, így a műanyagok visszaszorulása magával hozza a papírtermékek kínálatának bővülését Magyarországon és világszerte egyaránt.
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
Magyarország ellátása biztosított a higiéniai papírtermékekből
A magyar tulajdonban lévő Vajda-Papír éves higiéniai alappapír-gyártása bőven meghaladja a belföldi igényeket, így Magyarország akár önellátó is lehet ezekből a termékekből, a koronavírus-járvány alatt megnőtt kereslet mellett is – mondta a Vajda Attila.
Az idén 20 éves, Magyarországon piacvezető vállalat Ooops! márkájú és sajátmárkás higiéniai papírtermékeit – toalettpapír, papír zsebkendő, papírtörlő – Skandináviába, a Baltikumba és Kelet-Közép-Európa több mint 20 országába szállítják. A külpiaci értékesítés a koronavírus-járvány idején sem állt le, köszönhetőn az évi 140 ezer tonnás feldolgozó kapacitásnak, és Európa legmodernebb, a régió legnagyobb papíripari üzeme, a dunaföldvári gyár rugalmas gyártási teljesítményének – mondta Vajda Attila.
A koronavírus-járvány kitörése óta az eddigi, átlagosan napi 2 millió tekercs gyártását 3 millióra emelte a toalettpapír termékeknél, papírtörlőből 20 százalékkal, papír zsebkendőből pedig 10 százalékkal emelték a termelést, de a rendelésállomány – átmenetileg – egyes termékekből a háromszorosára nőtt a kiskereskedelmi láncoknál. Egy magyar család évi 9 kilogramm higiéniai papírterméket használ fel évente, így a cégcsoport egy átlagos évben 13 millió ember higiéniai papírszükségleteit elégítheti ki. A megugró igényeket a vállalkozás 100 százalékban ki tudja elégíteni – szögezte le Vajda Attila.
Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.