Voltak ugyan műszaki fennakadások, amelyek kijavításán dolgoznak, de az utazók érdeklődése töretlen, sokan szeretnék kipróbálni az április közepéig ingyenesen használható, Magyarországon eddig nem létező közösségi közlekedési formát - olvasható a Délmagyar cikkében.
A beruházás 80 milliárd forintba került, a kivitelezés a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában zajlott, hazai forrás felhasználásával. A fejlesztés célja az volt, hogy a két belváros között közvetlen, átszállásmentes utazást, kedvező menetidőt biztosítsanak akadálymentes, kényelmes, környezetbarát, biztonságos kötöttpályás járművel.
A fő célok között szerepelt, hogy az új járműtípus a közúti közlekedéssel szemben versenyképes megoldást jelentsen.
A vasúti munkák részeként Hódmezővásárhelyen 3,6 kilométeres egyvágányú városi kétvágányos villamosvonalat építettek 5 megállóhellyel és 1 végállomással.
A projekt része volt a villamospálya, a megállóhelyek kiépítése, a kapcsolódó útburkolat, parkolók, közúti csomópontok kiépítése. Ezen a szakaszon új felsővezeték-hálózatot is létesítettek. Szegeden összekötő vágány épült a Szeged 1-es villamosvonal Rókus megállóhely és a 135. számú vasútvonal között. Hódmezővásárhelyen több száz kerékpártároló és számos P+R parkoló is készült.
A nagyvasúti munkák során Szeged–Rókus Elágazás és Hódmezővásárhely-Népkert megállóhelyek között 22 kilométeres szakaszt újítottak fel, úgy, hogy az alkalmas legyen a 100 kilométer/órás pályasebességre.
A szeged-rókusi és a baktói elágazás, valamint a sártói elágazás és Kopáncs állomás között második vágányt létesítettek. Részlegesen felújították és megerősítették az algyői Tisza-hidat is. Az algyői állomás környezetét új utasperonnal, P+R parklóval korszerűsítették. Az algyői állomás épületét részlegesen, a Hódmezővásárhely-Népkert állomásépületet pedig teljes egészében átépítették.
A fejlesztés tartalmazta a biztosítóberendezés rekonstrukcióját, valamint a Szeged-Rókus elágazás és Hódmezővásárhely-Népkert közötti szakaszon a központi forgalomirányítás kiépítését.
A szolgáltatáshoz 12 új járművet szerez be a MÁV-Start, amelyek nagy része már Magyarországon van.
Borítókép: Hétfő hajnaltól közlekedik a tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között. (Fotó: DÉLMAGYAR/KARNOK CSABA)