Új vágányok épültek, állomások újultak meg Csongrád-Csanád megyében

Hétfő hajnaltól közlekedik a tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között.

null

Voltak ugyan műszaki fennakadások, amelyek kijavításán dolgoznak, de az utazók érdeklődése töretlen, sokan szeretnék kipróbálni az április közepéig ingyenesen használható, Magyarországon eddig nem létező közösségi közlekedési formát - olvasható a Délmagyar cikkében.

A beruházás 80 milliárd forintba került, a kivitelezés a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. be­­ruházásában zajlott, hazai forrás felhasználásával. A fejlesztés célja az volt, hogy a két belváros között közvetlen, átszállásmentes utazást, kedvező menetidőt biztosítsanak akadálymentes, kényelmes, környezetbarát, biztonságos kötöttpályás járművel.

A fő célok között szerepelt, hogy az új járműtípus a közúti közlekedéssel szemben versenyképes megoldást jelentsen.

Fotó: DÉLMAGYAR/KARNOK CSABA

A vasúti munkák részeként Hód­­mezővásárhelyen 3,6 kilométeres egyvágányú városi két­­vágányos villamosvonalat építettek 5 megállóhellyel és 1 végállomással.

A projekt része volt a villamospálya, a megállóhelyek ki­­építése, a kapcsolódó útburko­lat, parkolók, közúti csomópontok ki­­építése. Ezen a szakaszon új felsővezeték-hálózatot is létesítettek. Szegeden összekötő vá­gány épült a Szeged 1-es villamosvonal Rókus megállóhely és a 135. számú vasútvonal között. Hódmezővásárhelyen több száz kerékpártároló és számos P+R parkoló is készült.

A nagyvasúti munkák során Szeged–Rókus Elágazás és Hódmezővásárhely-Népkert megállóhelyek között 22 kilométeres szakaszt újítottak fel, úgy, hogy az alkalmas legyen a 100 kilométer/órás pályasebességre.

A szeged-rókusi és a baktói elágazás, valamint a sártói elágazás és Kopáncs állomás kö­­zött második vágányt létesítettek. Részlegesen felújították és megerősítették az algyői Tisza-hidat is. Az algyői állomás környezetét új utasperonnal, P+R parklóval korszerűsítették. Az algyői állomás épületét részlegesen, a Hódmezővásárhely-Népkert állomásépületet pedig teljes egészében átépítették.

A fejlesztés tartalmazta a biztosítóberendezés rekonstrukció­ját, valamint a Szeged-Rókus el­­ágazás és Hódmezővásárhely-­Népkert közötti szakaszon a központi forgalomirányítás kiépítését.

A szolgáltatáshoz 12 új járművet szerez be a MÁV-Start, amelyek nagy része már Magyarországon van.

Borítókép: Hétfő hajnaltól közlekedik a tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között. (Fotó: DÉLMAGYAR/KARNOK CSABA)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.