A Ferrari rejtett tartalékokkal vág neki a következő futamnak

Bő három hónap telt el, mióta az évad legizgalmasabb futamát megtartották Szaúd-Arábiában, és ezen a hétvégén újra Dzsiddába látogat a Formula–1 mezőnye. Az utcai pályán tavaly a Mercedes ünnepelt, idén azonban kevés esélye van annak, hogy a németek felvegyék a versenyt az idénynyitón szárnyaló Ferrarival.

SAINZ, Carlos
Dzsidda, 2021. december 4. Carlos Sainz, a Ferrari spanyol versenyzõje a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Szaúdi Nagydíjának harmadik szabadedzésén a dzsiddai utcai versenypályán 2021. december 4-én. Az elsõ Szaúdi Nagydíjat december 5-én rendezik. MTI/EPA Fotó: -
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Alig egy héttel az idény második futam előtt rakétatámadás érte az Aramco olajvállalat egyik elosztóüzemét Dzsiddában, amely a Formula–1-es pályától nem messze helyezkedik el. Az elkövetők jemeni síita húszi felkelők voltak, és a történtek miatt akár a verseny megrendezése is veszélybe kerülhetett volna, de megtartják a Szaúd-arábiai Nagydíjat. 

Már tavaly is sok bizonytalanság övezte a közel-keleti királyság bemutatkozását az F1-ben. A pálya ugyanis hetekkel a futam időpontja előtt még félkész állapotban volt, és csak az utolsó pillanatokban került versenyzésre alkalmas állapotba. De végül elkészült, és az idény egyik legemlékezetesebb nagydíjára került sor az ázsiai helyszínen. A futam az utolsó előtti volt a sorban

Max Verstappen (Red Bull) és Lewis Hamilton (Mercedes) között dúlt a harc a világbajnoki címért, és ahogy az oly gyakran előfordul, egyik fél sem engedett, aminek néhány nehezen magyarázható ütközés lett a vége, illetve a holland pilóta büntetésben is részesült. Hamilton pedig futamgyőzelmet ünnepelhetett.

Dzsidda a kakaskodáson kívül is sok lehetőséget kínál a hibázásra, hiszen a versenynaptár egyik leggyorsabb pályája, ráadásul utcai is, rendkívül szűk kanyarokkal – 27 van belőlük, több mint bármelyik más helyszínen a Formula–1-ben. Igaz, a vonalvezetést kicsit átszabták a tavalyi futam óta, mert a beláthatatlan kanyarok a pilóták véleménye szerint feleslegesen veszélyesek voltak.

 

A pálya átalakításától függetlenül sok izgalomra van kilátás a villanyfényes futamon. A technikai szabályváltoztatások valóban felborították az erősorrendet: Charles Leclerc vezetésével a Ferrari magabiztosan győzött Bahreinben, a Red Bull gyors volt, viszont a megbízhatósággal gondjai akadtak, és mindkét autója műszaki hiba miatt esett ki, míg az elmúlt nyolc év konstruktőri világbajnoka, a Mercedes visszaszorult a harmadik helyre. De említhetnénk akár a Haast is, amelyet ötödik helyével a középmezőny élére repített az egy év kihagyás után visszatért Kevin Magnussen. A McLaren pedig a másik végletnek tekinthető. Az istállók között a 2021-ben negyedik helyen végzett alakulat egyelőre nem találja a megoldást az autó fékproblémáira, és emiatt Lando Norris és Daniel Ricciardo csak a mezőny végén bukdácsol.

Az erőviszonyokat látva arra kevés esély van, hogy ismét Mercedes-győzelem születik, inkább Ferrari–Red Bull csata van kibontakozóban. Hamilton és Toto Wolff szerint is időre van szükségük, hogy felzárkózzanak a két riválishoz, bár a csapatfőnök úgy látja, egy egyszerű lépéssel egy csapásra megoldhatnák a nehézségeiket:

– Nagyon könnyű csökkenteni a légellenállást az autón. Elég, ha fogunk egy láncfűrészt, és lefűrészeljük a hátsó szárnyat. Úgyhogy mi ezt fogjuk csinálni a következő futam előtt – viccelődött Wolff a Bahreini Nagydíjat követően.

A Red Bullnál bizakodnak, mivel sikerült beazonosítaniuk a hiba forrását (vákuum keletkezett a benzinbefecskendező rendszerben, emiatt a motor nem kapott több üzemanyagot), amely a két autójuk kieséséhez vezetett Bahreinben. A bikáknál tanácsadóként dolgozó Helmut Marko szerint a szaúdi hétvége előtt sikerült megoldást találni a problémára, és harcba szállhatnak a futamgyőzelemért.

A vetélytársaknak viszont nem lesz könnyű dolga, mert mint kiderült, a Ferrari remek versenytempója és a kettős győzelme ellenére még nem aknázta ki az autóiban lévő minden lehetőséget. A Corriere dello Sport ugyanis belső informátorokra hivatkozva arról számolt be, hogy 

a maranellói istálló erőforrásait „tartalékos üzemmódban” használták az első futamon, így az előnyük a bahreininél jóval nagyobb is lehet.

– Pozitívum a Ferrari szempontjából, hogy a motorjait a mérnökök nem tekerték fel a maximumra Bahreinben. Nem akartak semmit sem kockáztatni. Így bizonyosak lehettek abban, hogy célba érnek az autóik, és semmilyen műszaki probléma nem lép fel. A következő versenyeken fokozatosan fogják növelni a motorteljesítményt – írta az olasz lap.

Úgy tűnik, a vörös istálló szurkolói hosszú-hosszú sikertelen időszak után most valóban dörzsölhetik a tenyerüket.

A hétvége menetrendje:

péntek: 1. szabadedzés 15.00, 2. szabadedzés 18.00

szombat: 3. szabadedzés 15.00, időmérő 18.00

vasárnap: futam 19.00

Borítókép: Carlos Sainz (Ferrari) köröz a dzsiddai pályán 2021-ben (Fotó: MTI/EPA)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.