A Silver Shadow szögletesebb, könnyebb és gyorsabb volt elődjénél, a „fellegekben járó„ Silver Cloudnál, és technikailag is fejlettebb: ez a luxusmárka első önhordó karosszériás típusa. Új időszámítás indult ekkor a cégnél, kissé paradox módon megszületett a gazdagok népautója, ami persze csak házon belüli mércével tűnt tömegmodellnek. John P. Blatchley főtervezőnek – aki a Cloudot is jegyezte –, Bill Allen, Martin Bourne formatervezőknek és Harry Grylls főkonstruktőrnek tíz évébe került, míg összehozták ezt a modellt, tehát szó sincs olcsó tákolmányról, amit a divat szült.
Legendás V8-as motor és francia rugózás
Kezdetben a Silver Cloud második és harmadik sorozatának 6,2 literes, nagyjából 170 lóerős motorja került a gépházba (segédvázra téve), majd 1970-től jött a legendás – ma már a Bentleynél sem használt – 6,75 literes nyolchengeres. Lóerőben (amit még mindig diszkréten titkoltak, de körülbelül 190-ről beszélhetünk) nem volt jelentős gyarapodás, inkább a forgatónyomaték nőtt. Ehhez jól illett a General Motors új THM 400 háromfokozatú automata váltója, ami állta a newtonméterek támadását, és a brit márkánál újdonságnak számított a független felfüggesztés is.
Utóbbinál a Citroëntől megvásárolt magasnyomású hidropneumatikus szintszabályzó dolgozott, amellyel „közös háztartásban élt” a fékrendszer és a kormány szervo rásegítése is, de '69-től már csak a hátsó tengelyen használták a francia technikát.

Fotó: Flickr
A négyajtós limuzin megjelenése után hamarosan kétajtós kupéval és kabrióval bővült a kínálat, amiket később Corniche-ra kereszteltek, továbbá megérkezett a 102 mm-rel hosszabb tengelytávú LWB limuzin is. 1977-ben mutatták be a továbbfejlesztett S2-es változatot, átdolgozott első futóművel és kormányszerkezettel.
Ez vizuálisan az ütközőbabák nélküli, szögletesebb lökhárítókkal és a fényszórók alatti szellőzők eltűnésével mutatott különbséget. A Silver Shadow a márka máig legnépszerűbb és legnagyobb példányszámú modellje (több mint 29 ezer készült belőle), amivel a vékonyabb tárcájú vásárlók is státusszimbólumot vehettek maguknak. És ez nem jelentett presztízsromlást a Rolls-Royce-nak! Hosszú, másfél évtizedes modellciklust ért meg, sőt, a Corniche jó pár frissítéssel a kilencneves évek közepéig gyártásban maradt. Ugyanakkor a limuzinoktól '80-ban a Silver Spirit vette át a stafétát.