Megállíthatatlanul drágul a fagyi, de a népszerűsége töretlen

Magyarországon a csokoládé a kedvenc íz.

Forrás: Vg.hu2022. 07. 07. 12:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Az édességiparban is komoly válsághangulat uralkodik az alapanyagok tekintetében, ráadásul ez exponenciálisan nő, és ehhez még társul a munkaerőhiány – mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke a szervezet kerekasztal-beszélgetésén. A cukor euróalapú ára például az idei első negyedévben 26 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban – olvasható a VG-n megjelent cikkben.

A magyarországi jégkrémgyártók már tavaly év közben szembesültek a drasztikus áremelkedésekkel és az alapanyaghiánnyal, illetve már tavaly ősszel elkezdtek nagyot ugrani az energiaárak. Ezek a problémák idén csak tovább súlyosbodtak.

A csomagolóanyagok ára is jelentős mértékben emelkedett, valamint a szállítási költségek is. Ezen kívül a szállítási idők is lényegesen meghosszabbodtak.

Tischer Thomas, a környei Gelato Italiano ügyvezetőjének elmondása szerint míg korábban éves szerződéseket kötöttek a partnerekkel, most ad hoc-jelleggel történnek a megbízások. A különleges termékek iránt csökkent az igény, minden cég arra törekszik, hogy kapjon terméket, és lehetőleg minél gyorsabban és olcsóbban. Az ágazatot a forint leértékelődése és az enerigaárak növekedése mellett a csipszadó kiterjesztése is terheli.

A 230-250 milliárdos magyar édességpiacnak a 17 százalékát, 40-42 milliárd forintot tesz ki a jégkrémágazat. 

A globális jégkrémpiac évi 70 milliárd dollár forgalmat bonyolít le, és folyamatosan növekszik a szektor. A legnagyobb jégkrémevő ország az USA, ahol 4 milliárd liter tejből, vagyis a teljes tejtermelés 10 százalékából készítenek jégkrémet, és egy átlag amerikai 12,5 liter jégkrémet fogyaszt évente – írja a VG.

Globálisan a vanília a kedvenc íz, amelyet csokoládé követ, majd a gyümölcsös ízek.

Magyarországon a csokoládé a kedvenc, amelyet a vanília és a gyümölcsös ízek követnek.

Jégkrémek esetében nagyobb a bizalom a saját márkás termékek iránt, ugyanis általában az édesipar esetében 20-23 százalék a saját márkás termékek aránya, addig jégkrémeknél 40 százalék.

A teljes cikk ITT olvasható el.

Borítókép: illusztráció (Fotó: Pexels)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.