Megállíthatatlanul drágul a fagyi, de a népszerűsége töretlen

Magyarországon a csokoládé a kedvenc íz.

Forrás: Vg.hu2022. 07. 07. 12:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Az édességiparban is komoly válsághangulat uralkodik az alapanyagok tekintetében, ráadásul ez exponenciálisan nő, és ehhez még társul a munkaerőhiány – mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke a szervezet kerekasztal-beszélgetésén. A cukor euróalapú ára például az idei első negyedévben 26 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban – olvasható a VG-n megjelent cikkben.

A magyarországi jégkrémgyártók már tavaly év közben szembesültek a drasztikus áremelkedésekkel és az alapanyaghiánnyal, illetve már tavaly ősszel elkezdtek nagyot ugrani az energiaárak. Ezek a problémák idén csak tovább súlyosbodtak.

A csomagolóanyagok ára is jelentős mértékben emelkedett, valamint a szállítási költségek is. Ezen kívül a szállítási idők is lényegesen meghosszabbodtak.

Tischer Thomas, a környei Gelato Italiano ügyvezetőjének elmondása szerint míg korábban éves szerződéseket kötöttek a partnerekkel, most ad hoc-jelleggel történnek a megbízások. A különleges termékek iránt csökkent az igény, minden cég arra törekszik, hogy kapjon terméket, és lehetőleg minél gyorsabban és olcsóbban. Az ágazatot a forint leértékelődése és az enerigaárak növekedése mellett a csipszadó kiterjesztése is terheli.

A 230-250 milliárdos magyar édességpiacnak a 17 százalékát, 40-42 milliárd forintot tesz ki a jégkrémágazat. 

A globális jégkrémpiac évi 70 milliárd dollár forgalmat bonyolít le, és folyamatosan növekszik a szektor. A legnagyobb jégkrémevő ország az USA, ahol 4 milliárd liter tejből, vagyis a teljes tejtermelés 10 százalékából készítenek jégkrémet, és egy átlag amerikai 12,5 liter jégkrémet fogyaszt évente – írja a VG.

Globálisan a vanília a kedvenc íz, amelyet csokoládé követ, majd a gyümölcsös ízek.

Magyarországon a csokoládé a kedvenc, amelyet a vanília és a gyümölcsös ízek követnek.

Jégkrémek esetében nagyobb a bizalom a saját márkás termékek iránt, ugyanis általában az édesipar esetében 20-23 százalék a saját márkás termékek aránya, addig jégkrémeknél 40 százalék.

A teljes cikk ITT olvasható el.

Borítókép: illusztráció (Fotó: Pexels)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.