Emlékeznek arra, hogy évekkel ezelőtt a Tesco igyekezett ráncba szedni magát, feljavította kínálatát, s a meglévő, vele szemben létező előítéleteket egy reklámmal is próbálta eloszlatni, amely valahogy így szólt: „mostantól gondolkozzon másképp a Tescóról”?
Nos, ez jutott eszembe az Aldi (Nord) Kérlek, ne legyen gyerek – Ezért nem akar Ida soha anya lenni című reklámfilmje kapcsán.
Ma már szerintem mindenki ismeri a videót: ebben két kedves, antipatikus fiatal vegán tofu készítése közben arról beszél, hogy „a gyermekvállalás nagy szívás”, Marie kijelenti, hogy soha nem akar anya lenni, mert a gyerekek olyanok az anyák testében, mint a paraziták. Számára a terhesség gondolata teljesen hátborzongató”
Nem folytatom: azt hiszem ezek után képtelenség elkerülni, hogy az ember, ha belép az ajtaján, tényleg egészen másképp gondolkodjon az Aldiról…
És ez most valóban nem a reklám helye, már csak azért sem, mert amit az Aldi (Nord) művel, az nem piaci kérdés, messze túl van rajta…
A Deutsche Stimme című lapnak azt hiszem teljesen igaza van, amikor azt írja kommentárjában, hogy az Aldi gazdasági érdeke egyértelműen az lenne, hogy minél több családban minél több gyerek szülessen, hiszen ez növeli a potenciális vevői számát. Ezzel szemben, ha nem születnek gyerekek, megszűnnek a potenciális vevők is.
Vagyis – vonja le a következtetést a lap – az Aldi nem gazdasági, hanem ideológiai okokból csinálta meg ezt a – nem tudom szebben minősíteni, s nem is akarom – förtelmes, sátáni reklámot.