A három bank közleménye szerint az elektronikus kártya népszerűségét alátámasztja a Nemzeti Üdülési Szolgálat és a pénzintézetek által rendelt piackutatás is, amelynek eredményei szerint a megkérdezett munkavállalók háromnegyede szívesen élne az új kafetériarendszer által nyújtott előnyökkel, és igényelne SZÉP kártyát munkáltatójánál.
A megkérdezettek 95 százaléka már hallott a kafetériarendszer változásáról. A Széchenyi Pihenőkártyával, azaz a SZÉP kártyával kapcsolatos alapvető tudnivalókat a megkérdezett alkalmazottak több mint fele, 51 százaléka ismerte, az említett felhasználási területek között a melegétkezés, a rekreáció és a turisztikai szolgáltatások szinte azonos arányban fordultak elő. A közlés szerint a SZÉP kártya használata nem okoz majd nehézséget, hiszen a felmérés azt is kimutatta, hogy a megkérdezettek döntő többsége, 78,7 százaléka rendelkezik már bankkártyával, amelyet nemcsak készpénzfelvételre, hanem vásárlásra is használ.
A kártyát igénylő munkavállalók száma február elejére már a 120 ezer főt is elérte. Őket a kutatási eredmények szerint elsősorban a biztonságos és egyszerű használat, a letilthatóság és a kényelmi szempontok győzték meg. A legfontosabb termékelőnyök között említették, hogy kártyával a vásárlások során nem lehet túlkölteni. Az internetes fizetés lehetőségét főleg a fiatal hölgyek említették, s előny az is, hogy a felhasználóknak az eddigi különböző fajta utalványok helyett elég egy kártyát maguknál tartaniuk.
A reprezentatív kutatást a Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft., valamint a kártyakibocsátó pénzintézetek – K&H, MKB, OTP – megbízásából készítették, ötszáz fős telefonos megkérdezés alapján. A kutatás célja az volt, hogy megvizsgálja, mennyire tájékozott a lakosság a kafetériarendszer változásaival kapcsolatban. A felmérést a városban élő 30 és 50 év közötti munkavállalók körében végezték.
Magyar Péter nem teszi zsebre, amit a Fidesz képviselőjétől kapott