A magyar építőipar júliusban lekörözte Európát

Magyarországon nőtt a legjobban az építőipar termelésének volumene az EU tagországai közül az Eurostat szerdán publikált adatai szerint.

KG
2012. 09. 19. 15:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Miközben az Európai Unióban a szezonális tényezőket figyelembe véve átlagosan 0,2 százalékkal csökkent júliusban az ipari termelés az előző hónaphoz, és 6,1 százalékkal az egy évvel korábbihoz képest, az Eurostat kimutatásai szerint Magyarországon 8,7 százalék, illetve 7,7 százalék volt a növekedés.

A legnagyobb visszaesést egyébként Szlovéniában regisztrálták éves szinten, 18,3 százalékot, Portugáliában 18,2 százalékkal, Spanyolországban 16,1 százalékkal esett vissza az építőipar termelése júliusban. Magyarország után Bulgáriában és Németországban nőtt legjobban az ágazat teljesítménye, 3, illetve 2,2 százalékkal.

Ellentmondásos adatok

Koji László, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének (ÉVOSZ) alelnöke az mno.hu-nak korábban elmondta, hogy rendkívül ellentmondásosak a Központi Statisztikai Hivatal által közölt júliusi adatok: egyrészt alacsony volt a 2011-es bázis, másrészt a növekedés az egyéb építmények, utak, vasúti fővonalak felújítási munkálatainak köszönhető.

„Maga a szakipar – melyben mintegy 96 ezer vállalkozás dolgozik – továbbra is gyengélkedik. Az elmúlt hat hónapban folyamatosan 10 százalék körüli visszaesések voltak, így a júliusi számokból mélyreható következtetéseket nem lehet levonni” – jelentette ki Koji László. Éves szinten 2012 végére az ÉVOSZ 8–10 százalékos visszaesésre számít. A szövetség alelnöke kiemelte, hogy az építőipar utolsó jó évéhez, 2006-hoz képest az ágazat 45 százalékát elveszítette.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.