Tavasszal télikabát, ősszel bikini

Már csak az őszi akciókban és a hagyományos év végi vásárlási hullámban bíznak a válság éveiben jelentős veszteségeket elszenvedett hazai kereskedők.

TK
2012. 09. 10. 3:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Túl vagyunk a nagy nyári leárazások időszakán. A bevásárlóközpontokban immár az iskolakezdést is kísérő őszi akciók zajlanak. Alacsonyabb árak ide vagy oda, immár biztosnak tűnik, hogy idén is milliárdos veszteséget könyvelnek el a magyarországi ruha- és cipőboltok, illetve a tartós fogyasztási cikkek forgalmazói. Bár a hőség miatt a nyáron többen látogatták a hazai plázákat, a kereskedők tapasztalatai szerint a magyar lakosság továbbra is főként a ruházkodáson takarékoskodik.

– Való igaz, hogy a nyári akciók idején felpezsdült a forgalmunk, és gyakran tömött sorok álltak a pénztárnál. Ugyanakkor ez a látvány csalókának bizonyult, mert ilyenkor szinte csak a leértékelt ruha fogyott, a rendes áron kínált darabok alig-alig keltek el. Márpedig hiába a sok vásárló, ha csak az olcsót veszik, az valójában veszteséget jelent a cégnek. Az jó, ha nem maradnak a nyakunkon a kifutó készletek, a hasznot viszont lefölözi az árkedvezmény – vázolta a helyzetet a Magyar Nemzetnek a több plázában üzemelő ruházati áruházlánc egyik fővárosi egységének munkatársa.

Manapság – a mennyiséget illetően – mintegy tíz százalékkal kevesebb ruhát és cipőt vásárolunk, mint a gazdasági válság előtt. A kereslet visszaesése miatt pedig a szezonális akciók is előbb kezdődnek, és az idő előrehaladtával egyre merészebb, akár 80–90 százalékos árengedményt is kínálnak a kereskedők. Ugyanakkor a szakma szabályai szerint az üzletek ilyenkor nem az egész árukészlettől szabadulnak meg fillérekért, csupán néhány darab leértékelésével kívánják becsábítani a spórolós lakosságot. Tehát nem meglepő, ha az üzlet bejáratánál hirdetett kihagyhatatlan akció az igazán vonzó, márkás darabokra nem kérhető. Ezzel együtt jogszabály tiltja, hogy a kereskedő megtévesztő árakkal, félrevezető reklámmal tegyen szert pluszbevételre.

További részletek a Magyar Nemzet hétfői számában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.