Tavasszal télikabát, ősszel bikini

Már csak az őszi akciókban és a hagyományos év végi vásárlási hullámban bíznak a válság éveiben jelentős veszteségeket elszenvedett hazai kereskedők.

TK
2012. 09. 10. 3:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Túl vagyunk a nagy nyári leárazások időszakán. A bevásárlóközpontokban immár az iskolakezdést is kísérő őszi akciók zajlanak. Alacsonyabb árak ide vagy oda, immár biztosnak tűnik, hogy idén is milliárdos veszteséget könyvelnek el a magyarországi ruha- és cipőboltok, illetve a tartós fogyasztási cikkek forgalmazói. Bár a hőség miatt a nyáron többen látogatták a hazai plázákat, a kereskedők tapasztalatai szerint a magyar lakosság továbbra is főként a ruházkodáson takarékoskodik.

– Való igaz, hogy a nyári akciók idején felpezsdült a forgalmunk, és gyakran tömött sorok álltak a pénztárnál. Ugyanakkor ez a látvány csalókának bizonyult, mert ilyenkor szinte csak a leértékelt ruha fogyott, a rendes áron kínált darabok alig-alig keltek el. Márpedig hiába a sok vásárló, ha csak az olcsót veszik, az valójában veszteséget jelent a cégnek. Az jó, ha nem maradnak a nyakunkon a kifutó készletek, a hasznot viszont lefölözi az árkedvezmény – vázolta a helyzetet a Magyar Nemzetnek a több plázában üzemelő ruházati áruházlánc egyik fővárosi egységének munkatársa.

Manapság – a mennyiséget illetően – mintegy tíz százalékkal kevesebb ruhát és cipőt vásárolunk, mint a gazdasági válság előtt. A kereslet visszaesése miatt pedig a szezonális akciók is előbb kezdődnek, és az idő előrehaladtával egyre merészebb, akár 80–90 százalékos árengedményt is kínálnak a kereskedők. Ugyanakkor a szakma szabályai szerint az üzletek ilyenkor nem az egész árukészlettől szabadulnak meg fillérekért, csupán néhány darab leértékelésével kívánják becsábítani a spórolós lakosságot. Tehát nem meglepő, ha az üzlet bejáratánál hirdetett kihagyhatatlan akció az igazán vonzó, márkás darabokra nem kérhető. Ezzel együtt jogszabály tiltja, hogy a kereskedő megtévesztő árakkal, félrevezető reklámmal tegyen szert pluszbevételre.

További részletek a Magyar Nemzet hétfői számában.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.