Jól halad a régi Tisza-híd bontása

Folytatódik a régi vásárosnaményi Tisza-híd bontása: a szakemberek a folyami átkelő pályaszerkezetét tartó acélíveket távolították el.

MD
2013. 03. 09. 18:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Loppert Dániel elmondta: a régi híd bontása az új Rákóczi Ferenc híd tavaly decemberi átadása után kezdődhetett meg. Az 1949-ben épített, mára elhasználódott, leromlott állapotú szerkezet acélíveit a hideg idő miatt eddig nem lehetett elvégezni, a kezdéshez meg kellett várni, hogy a hőmérséklet 10 Celsius-fok fölé emelkedjen.

A pályaszerkezetet tartó íveket Magyarországon először alkalmazott, egyedülálló technológiával távolították el a szakemberek: a híd két partjára két árbocot állítottak fel, amelyeket a hídtest alatt összekötöttek – magyarázta a kommunikációs igazgató. A szerkezet megfelelő alátámasztást nyújt a pályatestnek, így levághatták a hidat eddig tartó acélíveket.

A régi hidat mindenképpen el kell bontani, mivel szerkezete ridegtörésre alkalmas, fenntartása balesetveszélyes lenne, és árhullámok esetén akadályozná a víz szabad áramlását – hangsúlyozta Loppert Dániel. A bontás a tervek szerint májusban fejeződik be. A bontás költségeit az új híd építésének 4,2 milliárd forint összegű pénzügyi keretéből finanszírozzák, tette hozzá.

A száz százalékban hazai forrásból megépült, a régi folyami átkelőt kiváltó új vásárosnaményi híd 216,6 méter hosszú, két forgalmi sávja van, szélén pedig gyalog- és kerékpárút is épült. A létesítmény elődjéhez hasonlóan a Nyíregyháza–Beregszász közötti, a beregsurány–asztélyi határállomásra vezető 41-es számú főúton biztosítja a tiszai átkelést.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.