Egyre jobban teljesít az online kereskedelem

Becslések szerint a magyarországi kiskereskedelemből az online értékesítés több mint három százalékkal részesedik, és ez az arány évről évre nő.

KG
2014. 02. 27. 12:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlemény szerint a hazai kiskereskedelem – a gépjármű- és üzemanyag-értékesítés nélkül – 2013-ban megközelítette a 7 ezer milliárd forintot értékben, ebből az online kiskereskedelem becslések szerint 200-220 milliárd forinttal részesedik.

A piac növekedését jelzi, hogy évről évre egyre többen vásárolnak online: 2013-ban a 18-49 éves korosztályban a megkérdezettek 76 százaléka vásárolt már valaha interneten, míg 2012-ben 74 százalék volt ez az arány. Az interneten havi rendszerességgel vásárlók aránya 25 százalékról 28 százalékra emelkedett 2012-ről 2013-ra, a havonta online vásárlók és elektronikusan is fizetők aránya pedig 17-ről 20 százalékra nőtt.

Egy tapasztalt fogyasztó tanácsára próbavásárlást tartottunk egy internetes, műszaki cikkekkel foglalkozó áruházban. Okostelefont kerestünk, s kiválasztottuk a legolcsóbbat. A vásárlást végül nem fejeztük be, nehogy pórul járjunk. Mert ellenőrizve az áruház és a vásárlás gyanús körülményeit, valószínűleg ez történt volna velünk. Az eredmény ugyanis letaglózó.

 

Olvassa el a Magyar Nemzet cikkét!

A magyarok leginkább könyvet vásárolnak az interneten, a megkérdezettek 31 százaléka vett már könyvet online; de mintegy negyedük köt biztosítást online, foglal utazást vagy üdülést, színház-, mozi- és koncertjegyet és rendel számítástechnikai eszközöket a világhálón. Az átlagköltés a szórakoztatóelektronikai eszközöknél a legmagasabb, ezeknél az 50 ezer forintot is meghaladja az egy vásárlás alkalmával kiadott összeg.

Európai szinten az online értékesítés az IT és a fotótermékek, valamint az irodatechnikai termékek kereskedelmében a legnagyobb arányú. Az IT és fotócikkek kereskedelmének nagyjából 25 százaléka zajlik az interneten, az irodatechnikai szektorban közel 20 százalék, a telekommunikációs termékeknél pedig 19 százalék a netes eladások aránya.

A műszaki elektronikai cikkeknél az eladások mintegy 18 százaléka történik az interneten keresztül európai átlagban. Ezen a területen Csehország áll az élen, ahol az online értékesítés aránya megközelíti a 39 százalékot. Magyarországon 19,3 százalékos ez az arány.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.