A kormány célja az élelmiszeripar talpra állítása

Először kaptak Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet saját márkás termékek csütörtökön Budaörsön.

MD
2014. 08. 07. 14:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Tesco budaörsi áruházában hat beszállító vehette át 29 terméke után a kiváló minőséget tanúsító oklevelet, amelyet a KMÉ-védjegyrendszer megújításának köszönhetően ezután kereskedelmi láncok saját márkás élelmiszerei is elnyerhetnek.

Zsigó Róbert a díjátadón elmondta: a magyar élelmiszeripar húzóágazattá tételének érdekében „az új uniós költségvetési ciklusban az előzőhöz képest háromszor-négyszer annyi forrást próbálunk biztosítani az élelmiszeripar fejlesztésére”.

Hozzátette: a megújulás kérdése kulcsfontosságú, és a kormányzat továbbra is ösztönözni kívánja, hogy a magyar termékek aránya a kereskedelmi láncokban a jelenleginél lényegesen magasabb legyen, a magyar élelmiszerlánc szereplői között pedig az eddiginél szorosabb együttműködés alakuljon ki. Az államtitkár a következő időszak nagy kihívásának nevezte, hogy a megújulás világszínvonalú technológiák átvételével történjen, és szorgalmazta, hogy növekedjen a termelői és feldolgozói integráció is.

Zsigó Róbert rámutatott: a Kiváló Magyar Élelmiszer védjeggyel ellátott termékek esetében a fogyasztó állami garanciát, egyfajta biztosítékot kap a kiváló minőséget illetően. A Földművelésügyi Minisztérium államtitkára szólt arról is, hogy az elmúlt időszakban a hazai élelmiszerek piacán már megfigyelhető, hogy a vásárlók számára az ár mellett a minőség is fontossá vált. A fogyasztók egyre tudatosabban választanak, és érték számukra az élelmiszer-biztonság és a termék magyar eredete is – mondta.

Bognár Lajos helyettes államtitkár a tanúsítványok átadásán kiemelte, hogy a közelmúltban megújult védjegyrendszerben szigorodtak a követelmények, az érzékszervi tulajdonságok mellett a termék megjelenése, a termékbiztonság, a fogyasztóbarát eljárások, az összetétel és a tápérték is fontos szempont a védjegy odaítélésekor. A helyettes államtitkár emlékeztetett rá, hogy ma már mintegy 70 cég több mint 430 terméke büszkélkedhet a logóval. Bognár Lajos üdvözölte, hogy a kereskedelmi láncok fontosnak tartják, hogy saját márkás termékeiket is kiváló színvonalra emeljék, a minisztérium pedig támogatja ezeket a törekvéseket.

Nigel Jones, a Tesco-Globál Áruházak Zrt. vezérigazgatója a díjátadón úgy fogalmazott, hogy az ünnepélyes esemény a Tesco beszállítóinak sikeréről, az általuk nyújtott minőség elismeréséről szól. A vezérigazgató emlékeztetett rá: a Tesco jelenleg 1500 magyar vállalkozással áll kapcsolatban, több mint 20 ezer embernek adnak munkát, 3,5 millió magyar vásárlót szolgálnak ki hetente, és közvetlenül vagy közvetve egy százalékban járulnak hozzá a magyar GDP-hez.

A Tesco saját márkás termékei közül KMÉ-védjegyet viselhet ezután az Eisberg Hungary Kft. nyolc, a Kalocsai Fűszerpaprika Zrt. egy, a Soós Tészta Kft. hat, a Sole-Mizzo Zrt. négy, a Tejmanufaktúra Kft. nyolc és a Szegedi Paprika Fűszer- és Konzervgyártó Zrt. két terméke.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.