A kormány célja az élelmiszeripar talpra állítása

Először kaptak Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet saját márkás termékek csütörtökön Budaörsön.

MD
2014. 08. 07. 14:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Tesco budaörsi áruházában hat beszállító vehette át 29 terméke után a kiváló minőséget tanúsító oklevelet, amelyet a KMÉ-védjegyrendszer megújításának köszönhetően ezután kereskedelmi láncok saját márkás élelmiszerei is elnyerhetnek.

Zsigó Róbert a díjátadón elmondta: a magyar élelmiszeripar húzóágazattá tételének érdekében „az új uniós költségvetési ciklusban az előzőhöz képest háromszor-négyszer annyi forrást próbálunk biztosítani az élelmiszeripar fejlesztésére”.

Hozzátette: a megújulás kérdése kulcsfontosságú, és a kormányzat továbbra is ösztönözni kívánja, hogy a magyar termékek aránya a kereskedelmi láncokban a jelenleginél lényegesen magasabb legyen, a magyar élelmiszerlánc szereplői között pedig az eddiginél szorosabb együttműködés alakuljon ki. Az államtitkár a következő időszak nagy kihívásának nevezte, hogy a megújulás világszínvonalú technológiák átvételével történjen, és szorgalmazta, hogy növekedjen a termelői és feldolgozói integráció is.

Zsigó Róbert rámutatott: a Kiváló Magyar Élelmiszer védjeggyel ellátott termékek esetében a fogyasztó állami garanciát, egyfajta biztosítékot kap a kiváló minőséget illetően. A Földművelésügyi Minisztérium államtitkára szólt arról is, hogy az elmúlt időszakban a hazai élelmiszerek piacán már megfigyelhető, hogy a vásárlók számára az ár mellett a minőség is fontossá vált. A fogyasztók egyre tudatosabban választanak, és érték számukra az élelmiszer-biztonság és a termék magyar eredete is – mondta.

Bognár Lajos helyettes államtitkár a tanúsítványok átadásán kiemelte, hogy a közelmúltban megújult védjegyrendszerben szigorodtak a követelmények, az érzékszervi tulajdonságok mellett a termék megjelenése, a termékbiztonság, a fogyasztóbarát eljárások, az összetétel és a tápérték is fontos szempont a védjegy odaítélésekor. A helyettes államtitkár emlékeztetett rá, hogy ma már mintegy 70 cég több mint 430 terméke büszkélkedhet a logóval. Bognár Lajos üdvözölte, hogy a kereskedelmi láncok fontosnak tartják, hogy saját márkás termékeiket is kiváló színvonalra emeljék, a minisztérium pedig támogatja ezeket a törekvéseket.

Nigel Jones, a Tesco-Globál Áruházak Zrt. vezérigazgatója a díjátadón úgy fogalmazott, hogy az ünnepélyes esemény a Tesco beszállítóinak sikeréről, az általuk nyújtott minőség elismeréséről szól. A vezérigazgató emlékeztetett rá: a Tesco jelenleg 1500 magyar vállalkozással áll kapcsolatban, több mint 20 ezer embernek adnak munkát, 3,5 millió magyar vásárlót szolgálnak ki hetente, és közvetlenül vagy közvetve egy százalékban járulnak hozzá a magyar GDP-hez.

A Tesco saját márkás termékei közül KMÉ-védjegyet viselhet ezután az Eisberg Hungary Kft. nyolc, a Kalocsai Fűszerpaprika Zrt. egy, a Soós Tészta Kft. hat, a Sole-Mizzo Zrt. négy, a Tejmanufaktúra Kft. nyolc és a Szegedi Paprika Fűszer- és Konzervgyártó Zrt. két terméke.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.