– Mi volt a Swietelsky feladata a fővárosi metróberuházás során?
– Cégünk 2006-ban a 4-es metró kivitelezésének részeként három metróállomás építési munkáit nyerte el a japán Obajasi vállalattal közösen, majd 2007-ben a Bocskai úti, amely azóta Újbuda-központ néven vált ismertté, a Kálvin téri és a Rákóczi téri állomások kivitelezése mellé az összes állomás belső beépítését is vállaltuk. Emellett a Rákóczi téren mélygarázst építettünk. A 98 férőhelyes, 3800 négyzetméteres föld alatti parkoló 1,2 milliárd forintból épült, és a Vásárcsarnokhoz, valamint a 4-es metró állomásához kapcsolódó parkolási igényeket és forgalmat szolgálja ki. Emellett a Kelenföld városközpontban a Bikás park megálló, az Újbuda-központ, a Móricz Zsigmond körtér, a Rákóczi tér, valamint a Népszínház utca körzetében parkosítást, utak, járdák építését, felszíni rendezést is végzünk. Önállóan építettük magát a járműtelepet.
– A metróüzem jellegzetessége, hogy sok fontos funkció az utasok szeme elől rejtve marad. Ezek közül talán a legnagyobb maga a járműtelep. Tulajdonképpen mire szolgál ez a létesítmény?
– A metrószerelvények tárolására, karbantartása. A létesítmény legfontosabb része az úgynevezett T épület, azaz a tárolócsarnok, amely összesen húsz szerelvény befogadására alkalmas. A tárolóépületen kívül építettünk a járművek tisztítására szolgáló mosó-, illetve kerékpáreszterga-vágányt is. A járműtelep azonban a műszaki létesítményeken túl további jelentőséggel is bír, itt épült fel ugyanis az a diszpécserközpont, amely mindhárom nagy metróvonal forgalmának felügyeletét ellátja. A központban a metró számos alrendszerének irányítására szolgáló berendezések kaptak helyet, az utasforgalmi és a műszaki diszpécser mellett létesült egy energiadiszpécser is, amellyel az áramellátó berendezések felügyelete látható el. A telep egyik különlegessége az úgynevezett máglyatámfal, amely Európa egyik legnagyobb ilyen építménye. Különlegessége, hogy szerkezete egy új, hazai fejlesztésű megoldás alapján épült, amely egymásba épített legóelemekre emlékeztet.