– Mi volt a Swietelsky feladata a fővárosi metróberuházás során?
– Cégünk 2006-ban a 4-es metró kivitelezésének részeként három metróállomás építési munkáit nyerte el a japán Obajasi vállalattal közösen, majd 2007-ben a Bocskai úti, amely azóta Újbuda-központ néven vált ismertté, a Kálvin téri és a Rákóczi téri állomások kivitelezése mellé az összes állomás belső beépítését is vállaltuk. Emellett a Rákóczi téren mélygarázst építettünk. A 98 férőhelyes, 3800 négyzetméteres föld alatti parkoló 1,2 milliárd forintból épült, és a Vásárcsarnokhoz, valamint a 4-es metró állomásához kapcsolódó parkolási igényeket és forgalmat szolgálja ki. Emellett a Kelenföld városközpontban a Bikás park megálló, az Újbuda-központ, a Móricz Zsigmond körtér, a Rákóczi tér, valamint a Népszínház utca körzetében parkosítást, utak, járdák építését, felszíni rendezést is végzünk. Önállóan építettük magát a járműtelepet.
– A metróüzem jellegzetessége, hogy sok fontos funkció az utasok szeme elől rejtve marad. Ezek közül talán a legnagyobb maga a járműtelep. Tulajdonképpen mire szolgál ez a létesítmény?
– A metrószerelvények tárolására, karbantartása. A létesítmény legfontosabb része az úgynevezett T épület, azaz a tárolócsarnok, amely összesen húsz szerelvény befogadására alkalmas. A tárolóépületen kívül építettünk a járművek tisztítására szolgáló mosó-, illetve kerékpáreszterga-vágányt is. A járműtelep azonban a műszaki létesítményeken túl további jelentőséggel is bír, itt épült fel ugyanis az a diszpécserközpont, amely mindhárom nagy metróvonal forgalmának felügyeletét ellátja. A központban a metró számos alrendszerének irányítására szolgáló berendezések kaptak helyet, az utasforgalmi és a műszaki diszpécser mellett létesült egy energiadiszpécser is, amellyel az áramellátó berendezések felügyelete látható el. A telep egyik különlegessége az úgynevezett máglyatámfal, amely Európa egyik legnagyobb ilyen építménye. Különlegessége, hogy szerkezete egy új, hazai fejlesztésű megoldás alapján épült, amely egymásba épített legóelemekre emlékeztet.

















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!