Szigorúbb lesz a kibocsátási határérték

Az elfogadott tervezet értelmében 2030-ra 40 milliárd eurót takaríthat meg az Európai Unió.

MTI
2015. 11. 03. 20:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlemény szerint az Európai Unió jogalkotó testülete az október 28-i strasbourgi ülésén döntött a levegőszennyezés csökkentéséről. A korábbinál szigorúbb levegőszennyezettségi határértékek egyrészt az emberi egészség védelmét, másrészről pedig a környezetterhelés jelentős csökkentését szolgálják. Hozzátették, hogy az elfogadott tervezet értelmében 2030-ra 40 milliárd eurót takaríthat meg az Európai Unió.

Domanovszky Henrik, az egyesület elnöke a közleményben ismerteti, hogy a levegőminőség javítása érdekében, különösen a városi területeken, a nemzeti levegőszennyezés-csökkentési programoknak konkrét intézkedéseket kell tartalmazniuk a nitrogén-oxidok és a szálló por kibocsátásának csökkentésére. Hozzáfűzte, hogy az új szabályozás Magyarország számára különösen fontos, mivel a 28 tagállam rangsorában nagyon rossz helyen áll az ország mind a levegőszennyezettség mértékét, mind az azzal összefüggő elhalálozásokat tekintve.

Az MGKKE a közleményben kiemeli: a szeptemberben kirobbant dízelbotrány felhívta a figyelmet arra, hogy az ipar, az energiaszektor, a mezőgazdaság és a lakosság mellett a közlekedésnek is jelentős szerepe van a légszennyezésben.

Közleményük szerint a járműtechnológiára vonatkozóan a kibocsátás szabályozását célzó intézkedések közé tartozik például a járművekre kivetett adók mértékének felülvizsgálata a kevésbé szennyező járművek eladásainak ösztönzése érdekében, továbbá a nagyon alacsony kibocsátás: az EP által elfogadott szövegtervezet kitér a járművizsgálati módszerek módosítására, hogy a jövőben a valóságoshoz jóval közelebb álló mérési sorozat során lehessen megállapítani egy-egy típus kibocsátását. A dízelek mostani típusvizsgálatának megbízhatatlan eredményei miatt várhatóan megismétlik majd azokat.

Az egyesület szerint a szigorúbb kibocsátási határértékek várhatóan a gázüzemű járművek fokozott elterjesztésére sarkallják majd a tagállamokat. Úgy vélik, hogy a közlekedés területén a bio- és földgáz hajtású motorok forgalomba állítása szolgálja a leghatékonyabb költségmegtérüléssel a levegő minőségének javítását.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.