A V4-ek 2017-ben 3,53 millió járművet gyártottak és ezzel 18 százalékát adták az Európai Unió gyártási volumenének a PEI adatai szerint. A V4-ek gazdaságában 2,10-es multiplikátor hatást fejt ki az autóipar, azaz minden egyes eurónyi előállított hozzáadott értékhez további 1,1 euró hozzáadott érték társult a gazdaság egészében.
A foglalkoztatási multiplikátor a V4-eknél 2,29, azaz az autóiparban létesített minden munkahely mellé 1,3 munkahely létesült a gazdaság egészében. A foglalkoztatási multiplikátor Lengyelországban 2,32, Csehországban 2,59, Szlovákiában 1,65, Magyarországon pedig 2,27.
A tanulmány megállapítja: az autóipar meghatározó szerepet tölt be a magyar, a cseh és a szlovák gazdaságban és kulcsfontosságú jelentőséggel bír további fejlődésüket illetően is. A cseh autóipar állította elő 2017-ben a legnagyobb bruttó hozzáadott értéket, a legnagyobb hatékonysággal termelt emellett a négy ország közül és a legtöbbet is exportálta. Az autóipari vállalatok száma viszont Szlovákiában nőtt a legnagyobb mértékben és itt növekedett leginkább a termelés, valamint a hozzáadott érték és a foglalkoztatás mellett a munka hatékonysága is. Mindazonáltal Lengyelország számít az autóipari alkatrészek legnagyobb beszállítójának a négy tagország közül.
A négy tagországból Lengyelországban és a Cseh Köztársaságban működik a legtöbb vállalat az autóiparban, az autóipari termelés pedig Szlovákiában és Magyarországon nőtt a legnagyobb mértékben. Szlovákiában 2010 és 2017 között megduplázódott, Magyarországon pedig közel kilencven százalékkal emelkedett. A lengyel autóipar 2017-ben 1380, a cseh 1093, a szlovák 501, a magyar 489 vállalatot számlált.
Az autóiparban előállított hozzáadott érték árkiigazítással Lengyelországban és Szlovákiában nőtt a legnagyobb mértékben 2010 és 2017 között, közel nyolcvan százalékkal, illetve 78 százalékkal. Magyarországon 68 százalékos, Csehországban 63 százalékos volt a növekedés. Mind a négy országban jelentős mértékben meghaladta a növekedés az 53 százalékos uniós átlagot.