A Takarékbank és az MKB összesen 1,3 millió fős ügyfélbázissal, 840 bankfiókkal, 4300 milliárd forintos mérlegfőösszeggel, 2600 milliárd forintos hitelállománnyal és 3100 milliárd forintos betétállománnyal Magyarország második legnagyobb szereplője lehet – közölte a két pénzintézet. Az MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. (MTB) és az MKB Bank Nyrt. (MKB) közös pénzügyi holding társaság létrehozásáról írt alá szándéknyilatkozatot, amelybe a két pénzintézet egyenlő tulajdonrésszel lép be. A Magyar Bankholding Zrt. feladata nemzetközi tanácsadók bevonásával megvizsgálni és előkészíteni egy új, jelentős piaci súllyal rendelkező, hazai tulajdonú bankcsoport létrehozásának keretrendszerét.

Fotó: MTB Zrt., MBK Nyrt.
A közleményben olvasható, hogy a két pénzintézeti csoport jól kiegészíti egymást mind az ügyfélkör, a szolgáltatások összetétele, mind az üzleti fókusz tekintetében. A Takarék Csoport főként kisvárosi és kistelepülési lakossági, agrár- és mikro-, illetve kis- és középvállalati (kkv) ügyfeleihez, önkormányzati kapcsolataihoz kiválóan illeszkedik az MKB városi ügyfélköre, privátbanki és nagyvállalati és lízing portfóliója. A Takarék Csoport egyedülálló vidéki lefedettségéhez, kiterjedt fiók- és ATM-hálózatához remekül passzol az MKB kiemelt budapesti helyszíneken található fiókhálózata. A szolgáltatások terén a Takarék Csoport mikro- és kkv-hiteltermékeit, speciális egyedi agrárkonstrukcióit, az állami támogatások közvetítésében játszott vezető szerepét jól egészíti ki az MKB privátbanki és SZÉP-kártya szolgáltatása, a piacon elismert lízingkonstrukciói, valamint egyedi nagyvállalati és befektetési termékei.
Az egymást kiegészítő ügyfél-, termék- és szolgáltatásportfolió mellett számos költség- és beruházási szinergialehetőség nyílhat meg. Elemzések szerint a két bankcsoport részleges vagy teljes cégjogi egyesülése esetén a bevételi, költség- és beruházási szinergiák kiaknázásával, a párhuzamos működések, átfedések fokozatos észszerűsítésével középtávon jelentősen csökkenthetők a működési költségek, ami erősítheti a bankcsoport versenyképességét, növekedési kilátásait, profittermelő képességét és stabilitását, miközben tovább javítja az ügyfélkiszolgálás színvonalát.