Megmenekült a német Lufthansa-csoport a fizetésképtelenségtől, miután a légitársaság részvényesei döntő többséggel jóváhagyták a német állam kilencmilliárd eurós (átszámítva 3150 milliárd forintos) mentőcsomagját. Ha nem hagyták volna jóvá a részvényesek a Lufthansa és a német állam közti, az Európai Unió által is támogatott megállapodást, a légitársaság napokon belül fizetésképtelenséget jelentett volna. A koronavírus-járvány miatt az utasforgalom szinte teljes egészében leállt, a cég jobb időkben félretett tartalékaiból élt, s óránként egymillió euró veszteséget termelt – ecseteli a Deutsche Welle német hírportál a drámai helyzetet.
A megállapodás lényege, hogy az állam hárommilliárd euró értékben biztosít hitelt és hitelgaranciát a légitársaságnak a KfW fejlesztési bankon keresztül, emellett 5,7 milliárd euró értékben tőkét emel a társaságban, valamint 300 millió euróért új kibocsátású részvényeket vásárol. Ezekért cserébe az állam húszszázalékos tulajdonrészt szerez Európa legnagyobb légicégében, és két helyet kap a felügyelőbizottságban. A részesedés 25 százalék plusz egy szavazatra emelhető, ha valamelyik versenytárs megpróbálná felvásárolni a céget.
A Deutsche Lufthansa AG a megállapodás értelmében 500 millió eurós költségcsökkentő programot indít, amelyről a légiutas-kísérőket képviselő UFO szakszervezettel már megállapodtak, a Ver.di pilótaszervezettel még zajlanak az egyeztetések. Emellett a cég leállítja az osztalékfizetést és csökkenti a felső vezetők bérét. Brüsszelnek további kikötése volt, hogy a Lufthansa adjon át versenytársainak egy sor jól jövedelmező le- és felszállóhelyet a frankfurti és a müncheni repülőtéren.
Karl-Ludwig Klay, a felügyelőbizottság elnöke szerint a megállapodással nem oldódik meg a Lufthansa helyzete, mindössze időt nyernek arra, hogy átalakítsák a társaságot, és ne kelljen napokon belül fizetésképtelenséget jelenteni. Carsten Spohr elnök-vezérigazgató pedig azt hangsúlyozta, hogy a cég kedvező adósbesorolása ellenére alig 1,6 milliárd euró tőkéhez jutottak volna, ezért nem volt más választásuk, mint az államhoz fordulni. Egyidejűleg a Ryanair jelezte, megtámadja az egyezséget az uniós bíróságon.