Elfogadták a részvényesek a Lufthansa mentőcsomagját

A cég eddig jobb időkben félretett tartalékaiból élt, s óránként egymillió euró veszteséget termelt.

Mártonffy Attila
2020. 06. 26. 17:17
Frankfurt, 2020. június 25. A Lufthansa német légitársaság és leányvállalata, a SunExpress dolgozói tüntetnek a frankfurti repülõtéren 2020. június 25-én. Bár a német kormány és a Lufthansa megegyezett egy 9 milliárd eurós mentõcsomagról, a SunExpress-t meg fogják szüntetni és mintegy 1200 ember veszíti el a munkáját. A Lufthansa ezen a napon tart virtuális közgyûlést a részvényesek számára. MTI/EPA/Ronald Wittek Fotó: Ronald Wittek
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megmenekült a német Lufthansa-csoport a fizetésképtelenségtől, miután a légitársaság részvényesei döntő többséggel jóváhagyták a német állam kilencmilliárd eurós (átszámítva 3150 milliárd forintos) mentőcsomagját. Ha nem hagyták volna jóvá a részvényesek a Lufthansa és a német állam közti, az Európai Unió által is támogatott megállapodást, a légitársaság napokon belül fizetésképtelenséget jelentett volna. A koronavírus-járvány miatt az utasforgalom szinte teljes egészében leállt, a cég jobb időkben félretett tartalékaiból élt, s óránként egymillió euró veszteséget termelt – ecseteli a Deutsche Welle német hírportál a drámai helyzetet.

A megállapodás lényege, hogy az állam hárommilliárd euró értékben biztosít hitelt és hitelgaranciát a légitársaságnak a KfW fejlesztési bankon keresztül, emellett 5,7 milliárd euró értékben tőkét emel a társaságban, valamint 300 millió euróért új kibocsátású részvényeket vásárol. Ezekért cserébe az állam húszszázalékos tulajdonrészt szerez Európa legnagyobb légicégében, és két helyet kap a felügyelőbizottságban. A részesedés 25 százalék plusz egy szavazatra emelhető, ha valamelyik versenytárs megpróbálná felvásárolni a céget.

A Deutsche Lufthansa AG a megállapodás értelmében 500 millió eurós költségcsökkentő programot indít, amelyről a légiutas-kísérőket képviselő UFO szakszervezettel már megállapodtak, a Ver.di pilótaszervezettel még zajlanak az egyeztetések. Emellett a cég leállítja az osztalékfizetést és csökkenti a felső vezetők bérét. Brüsszelnek további kikötése volt, hogy a Lufthansa adjon át versenytársainak egy sor jól jövedelmező le- és felszállóhelyet a frankfurti és a müncheni repülőtéren.

Karl-Ludwig Klay, a felügyelőbizottság elnöke szerint a megállapodással nem oldódik meg a Lufthansa helyzete, mindössze időt nyernek arra, hogy átalakítsák a társaságot, és ne kelljen napokon belül fizetésképtelenséget jelenteni. Carsten Spohr elnök-vezérigazgató pedig azt hangsúlyozta, hogy a cég kedvező adósbesorolása ellenére alig 1,6 milliárd euró tőkéhez jutottak volna, ezért nem volt más választásuk, mint az államhoz fordulni. Egyidejűleg a Ryanair jelezte, megtámadja az egyezséget az uniós bíróságon.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.