Nincs könnyű dolguk azoknak az olajvállalatoknak, amelyek úgy döntenek, hogy tennének a környezetért vagy legalábbis csökkentenék a környezetterhelésüket. Márpedig egyre nagyobb társadalmi – ezzel együtt pedig a befektetői, részvényesi – nyomás nehezedik ezekre a cégekre, amelyeknél akár még a belső késztetés is szerepet játszhat, amikor belevágnak egy-egy zöldebb projektbe. Kézenfekvő megoldásnak tűnhet a lehető legkevésbé környezetszennyező technológiák használata, ám ezek lassan megtérülő befektetések, nem is mindig könnyű kommunikálni a nyilvánosság felé, vagyis alacsony a PR-értékük. Ezzel együtt a legtöbb nagy olajvállalat már beépítette a működésébe a zöldtechnológiákat. A ló másik oldala pedig hangzatos, zöld, de pénzügyileg szintén nem feltétlenül megtérülő szolgáltatások futtatása.
Védjegyek segítenék a minőségi magyar építőanyaggyártást
Tanúsítási rendszert dolgozott ki az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége.