Jelentős, 41,5 milliárd forintos veszteséggel zárta a második negyedévet a Mol-csoport elsősorban a járvány hatásai, az olajár gyengélkedése és a finomítói marzsok szűkülése miatt. Mint korábban megírtuk, a koronavírus-járvány hatására meghozott kijárási korlátozások idején a kereslet visszaesése miatt az olajár összeomlott, átmenetileg még negatív tartományba is került. A korlátozások feloldása idején az ár fokozatosan negyven dollárig emelkedett, a negyedév átlaga ugyanakkor még meglehetősen alacsony volt.
Ennek logikus következménye, hogy a Mol kitermelési, azaz upstream üzletágának EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) értéke 35,5 milliárd forintra csökkent a második negyedévben a tavalyi 77,4 milliárdról. A kitermelés volumene negyedéves összehasonlításban hat százalékkal, 117 ezer hordó egyenértékre nőtt, miután az ACG azeri olajmező hozzájárulása több volt, mint amennyivel csökkentet a kitermelésé az Egyesült Királyságban és Pakisztánban.
A downstream, azaz finomítás és kereskedelem üzletág EBITDA értéke ugyancsak nagy mértékben, 36,6 milliárd forintra esett vissza a tavalyi év megfelelő időszakának 72,2 milliárdos értékéről, miután a finomítói marzsok negatívra fordultak május közepén. A nagyon erős első negyedévet a működést érintő komoly kihívások és példátlan ár- és marzsmozgások követték a második negyedévben. A fél év egészét tekintve jobbak az eredmények, hiszen a tiszta EBIDTA 0,5 százalékkal magasabb a tavalyi eredményhez képest. A petrolkémia hozzájárulása továbbra is erős volt, mind a marzsok, mind a volumenek magasak maradtak a járványhelyzet alatt is.
A fogyasztói szolgáltatások üzletág sikeresen ellenállt a válság kihívásainak. A szegmens EBITDA-ja 35,3 milliárd forint lett, ez egyenesen növekedést jelent tavalyi 33,8 milliárdhoz képest annak ellenére, hogy a vírushelyzet és a karantén miatt 22 százalékkal csökkent a forgalom a tavalyihoz viszonyítva az egész régióban. A költséghatékonyságot szolgáló intézkedések szinte teljesen ellensúlyozták a járványhelyzet miatti kieséseket az üzemanyag- és nem üzemanyag-típusú termékek eladásában és marzsaiban. Az áprilisi mélypontot követően az üzemanyag-kereslet fokozatosan helyreállt, a jövőbeni legnagyobb reményt jelentő shopeladások még növekedtek is a tavalyi hasonló időszakhoz képest.