Magyar tulajdonban sikeres lehet a légi közlekedés újraindulása

Minden korábbinál fontosabb lehet a jövőben, hogy a nemzetközi légi forgalom újraindulásakor a fővárosi reptér magas színvonalon, kifogástalan megoldásokkal fogadja az érkezőket. A Malév GH egykori magyar partnere szerint ügyelni kell rá, hogy az iparágból régen kikopott „szakemberek” afféle szocialista hagyatékként ne tudjanak megtéveszteni és hasznot húzni a hírekben felröppent, esetleges tulajdonosváltáson.

2020. 10. 15. 7:45
A nemzetközi utazások száma a világ sok területén bővült 2019-ben, ami idén folytatódik Fotó: Éberling András
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Egy nemzeti tulajdonú repülőtér, erős és professzionális menedzsmenttel biztosíthatja a légi közlekedés és így a turizmus zökkenőmentes újraindulását – mondta megkeresésünkre Galgóczy Ferenc, a Budport Handling ügyvezetője annak kapcsán, hogy megint fölmerült: tulajdonost cserélhet a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, amelynek során többségében magyar kézbe kerülne a létesítmény.

A fővárosi Liszt Ferenc repülőtér forgalma a töredékére zuhant a koronavírus-fertőzés idején Fotó: Havran Zoltán

– A repülőtérnek, bárki legyen is a tulajdonosa, egyszerre versenyképes és minőségi szolgáltatásokat nyújtó létesítményként kell működnie, ehhez nélkülözhetetlen a professzionális vezetés – jelentette ki a Malév GH egykori, Ferihegyen ma is aktív földi kiszolgáló partnercégének vezetője, megjegyezve, hogy a mostani menedzsment ilyen, és ami nem elhanyagolható: az elmúlt években változott tulajdonosi körhöz lojális, a légi közlekedés iránt elkötelezett szakemberekből áll.

Egyelőre a koronavírus diktál. A ferihegyi repülőtéren mindenkit testhőmérséklet-mérésnek vetnek alá Fotó: Teknős Miklós

A magyar vállalkozó arra is kitért, hogy békeidőben egy repülőtér gigantikus nyereséggel számolhat, ehhez meghatározó beruházások és nagyon kemény szakmai munka kell. – Bizonyos értelemben látnoki képességekre is szükség van, hiszen 10-15 évre előre kell tervezni és ugyanilyen időtartamú megtérüléssel kell számolni – jegyezte meg.

Ezzel együtt szerinte a szakmailag perfekt, szigorú irányítás minden korábbinál lényegesebb lesz, amiatt is, mert magyar sajátosság, hogy a repülőtér különböző szolgáltatói mellett fel-feltűnnek tanácsadóként a légi közlekedésből évtizedek óta kikopott, „botcsinálta szakemberek”.

– Ezek a „szakértők” a szélhámosságtól sem riadnak vissza, és milliárdos veszteségbe is belehajszolhatják az ágazatban működő cégek tulajdonosait vagy akár az államot. Ez a jelenség még a szocializmus egyfajta öröksége – fogalmazott tapasztalatai alapján Galgóczy Ferenc.

Már többször felmerült, hogy tulajdonost cserélj Ferihegy. Legszívesebben nemzeti tulajdonban látnák a magyar szolgáltatók Fotó: MTVA Balaton József

A reptéri utasélmény és a szolgáltatási színvonal javítása érdekében közismerten konfliktusokat vállaló szakember a Magyar Nemzetnek kifejtette: a légi közlekedés a koronavírus-járvány miatti mélyrepülés ellenére is a turizmus stratégiai fontosságú területe, a repülőtéri szolgáltatások minősége pedig kulcsfontosságú egy ország idegenforgalmi teljesítőképessége szempontjából.

– Most van itt a lehetőség: a jövőben ezekre az eddiginél is nagyobb hangsúlyt kell helyezni. Minden repülőtéri szolgáltatónak és magának a tulajdonosnak is maximálisan el kell köteleződni amellett, hogy az utasélmény és Magyarország turizmusa maximális színvonalat képviseljen – húzta alá, kiemelve, hogy a nemzeti szerepvállalás támogatandó, alapuljon az akár tulajdonon, akár kölcsönösen elfogadott, biztos jogi garanciákon.

Vége a tömegturizmusnak, új koncepcióra lesz szükség a légi közlekedés újraindulásához Fotó: Katona Vanda

Mint a Budport vezetője mondta, egyértelmű, hogy az iparág újjáépítésének fókuszában az utasoknak kell állni, akik joggal várják majd el, hogy a repülőjegy-vásárlást követően maximális figyelmet kapjanak nemcsak a fedélzeten, hanem már indulás előtt vagy érkezés után a légikikötőben is.

Hozzátette, hogy a Covid–19 nyomán kialakult iparági mélyrepülés ráirányította a figyelmet arra a nyilvánvaló tényre, hogy a légi közlekedés rendkívül gyorsan változó világ, és aki nem képes követni ezeket a gyakran masszív átalakulásokat, az lemarad.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.