Elkötelezettek a turizmus digitalizációja mellett

A szálloda- és vendéglátóipar, az utazási irodák, a rendezvényszervezés prominens képviselői, továbbá a fenntartható turizmus, az IT, a digitalizáció és a vállalkozások szakértői kezdték meg a határon túli magyarlakta területek cégeit is képviselő Digitális Turisztikai Szövetség munkáját, amely innovatív hibridszervezetként szeptemberre bejelenti a főként kkv-k alkotta hazai turisztikai cégeket segítő első lépéseket.

2021. 07. 10. 7:11
Fotó: BachPekaryMate
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Több stratégiai ágazatban nagy szükség van a digitalizációra, de kevés olyan létezik, ahol ennyire szembetűnő a lemaradás, mint a turizmusban. Nem is feltétlenül annak mértéke miatt, hanem mert itt semmit nem lehet elrejteni, minden a közönségkapcsolatokról szól – közölte a Magyar Nemzettel Czimbalmos Levente, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Modern vállalkozások programjának szakmai vezetője annak kapcsán, hogy – mint megírtuk – megalakult a nemzetközi viszonylatban is

egyedülálló összágazati kezdeményezés a magyarországi turizmus digitalizációs fejlődése, nemzetközi versenyképességének elősegítésére.

A fenntarthatósági célokra építő Digitális Turizmus Szövetség elnökségében helyet foglaló kamarai szakértő kiemelte: hazánk lenyűgöző, hiszen páratlan a természeti és az épített környezete, erősek a fundamentumai, ezen belül a lehetőségek tárháza elképesztően gazdag.

Magyarországon minden megvan ahhoz, hogy az újraindult turizmus élménykínálata a digitális térben is vezető helyre kerüljön Fotó: Bach Máté

Czimbalmos Levente szerint minden adott a minőségi turisztikai élményekhez hazánkban, de bőven akadnak még kiaknázatlan tartalékok, amelyekkel versenyképesebbé, fejlettebbé válhatunk.

– Hiszek benne, hogy a jövő turizmusa, az „újturizmus” világa a teljesítményről és a hálózatokról szól.

Azok lesznek sikeresek, akik a folyamatosan magas szolgáltatási színvonal mellett képesek a munkájukat hálózatokba szervezni,

ebből pedig erőt, információt meríteni, a szövetségeseket megtalálni – ezt már Kovács Balázs, a bécsi székhelyi GD Consulting tanácsadó iroda tulajdonosa mondta az új szövetség vezetőségéből.

A Magyar Turisztikai Ügynökség korábbi ausztriai képviseletének vezetője kiemelte: a digitalizáció a hálózatosodás hajtóereje, amit a turizmusban egyre sűrűbbre kell szőni.

– Abban bízunk, hogy a globális trendeknek megfelelően

a turizmus digitális szövetének kiépítésével a közép-európai régió, benne Magyarország a jövő sikeres úti céljává, egyfajta minőségi élménytérré válhat

– jelentette ki Kovács Balázs. Mint mondta, nem marad más hátra, mint a vitorlákat felhúzni és a célokat közösen megvalósítani – ez arra utalt, hogy a turisztikai ernyőszervezet a hangzatos irányelveken túl a szereplőket a gyakorlatban támogató aktív cselekvési tervet is kidolgoz, majd végrehajt.

A Digitális Turizmus Szövetség elnöksége Fotó: Éberling András

Ehhez adja a szakértelmét Müller Péter is, a Special Effects International cég Director of Possibilities pozícióban lévő ügyvezetője, amit úgy lehetne fordítani, hogy a „lehetőségek igazgatója”.

– Adj és támogass! Alapelveim közül ez az, ami miatt segíteni kívánom a misszióként meghirdetett iparági törekvéseket, hogy a turizmus szereplői a digitalizáció segítségével minél versenyképesebbek legyenek – fogalmazott a szakember.

– A vállalkozások digitális felzárkóztatása,

a fenntartható üzleti működés kialakításának támogatása és a fiatal vállalkozók lehetőségeinek, működésének megteremtése kiemelt feladatunk.

Ezért is tartom fontosnak a két szektor metszéspontján létrejövő üzleti közösség által képviselt értékek kiaknázását, amely az adatvezérelt irányítást is támogathatja – hangsúlyozta Zsabka Zsolt, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara általános alelnöke.

– Az utazási irodai szektorban is elengedhetetlen a továbbfejlődés, ezt mutatták meg az utóbbi évek. Fontos, hogy

a magyarországi kínálat ne kerüljön behozhatatlan versenyhátrányba a nemzetközi térben

– mondta a Magyar Utazási Irodák Szövetségének elnöke a digitális összefogás egyetlen női vezetőségi tagjaként.

Molnár Judit – aki az OTP Travel vezérigazgatója is – lapunknak kiemelte: fontos, hogy a szövetség a vállalkozások számára gyorsan, költséghatékonyan megvalósítható modelleket vonultasson fel, s hogy

az új turizmusra jellemző fogyasztási szokásokhoz igazítsák az utazási választékot.

Ehhez Molnár Judit szerint elsődleges a céges infrastruktúrák fejlesztése és az alkalmazottak megfelelő képzése.

Az új turizmus világának fogyasztói szokásait köveik a mai és a jövőbeni utazási trendek Fotó: Kurucz Árpád

Az elnökségben ugyancsak helyet foglaló Berkes Gyula – aki a Biarritz étterem tulajdonosaként a Magyar Vendéglátók Ipartestületének alelnöke is – abból az irányból közelíti meg a digitalizáció vállalásának fontosságát, hogy a turizmus-vendéglátás tradicionálisan mindig is a nemzeti értékeket ápolta, de az innovációra is nyitott volt.

– A belföldi fogyasztók és a külföldi turisták elégedettsége a legfontosabb.

Meggyőződésem, hogy minden esetben a vendég az első

– közölte Berkes Gyula, hozzátéve, hogy ezért a Nemzeti turizmusfejlesztési stratégia célkitűzései mentén az is a szándékuk, hogy megalkossák, működtessék azokat a korszerű gasztronómiai, utazási élményeket kínáló termékeket, szolgáltatásokat, amelyek válaszolnak a mai igényekre, egyben megkövetelik az ágazati szereplők összefogását.

– Mindig szerettem volna tudni, miként alakul a jövőnk. A digitális ágazati szövetség megalapítása azonban már a jelenünk is, ezért alapítóként mindent megteszek annak érdekében, hogy legalább közel annyit tudjak segíteni az elhivatott közös munkában, mint amennyit ettől a páratlan szakmai összefogástól kapni fogok – emelte ki Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke, a Continental Group tulajdonos-ügyvezetője.

Már inkább a digitális felületeken tájékozódnak a külföldiek, ezért aki kimarad a virtuális kínálatból, versenyhátrányba kerül Fotó: Éberling András

Ugyancsak alapítóként Ganczer Gábor, a Magyar Rendezvényszervezők Szövetsége, valamint a Hungexpo elnöke azt fejtegette, hogy

nagy szükség volt a témában a közös gondolkodásra a turisztikai vezetők között, ezért ez a kezdeményezés hiánypótló.

– Bár régóta tudjuk, hogy ez a jövő, a pandémiás időszak még jobban rávilágított, hogy a digitalizációs felzárkózás a turizmusban, a rendezvényszervezésben elkerülhetetlen.

A versenyképességünk múlik az innováción, az új, virtuális technológiák, az adatvezérelt marketing elterjedésén

– állapította meg Ganczer Gábor.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.