– Több stratégiai ágazatban nagy szükség van a digitalizációra, de kevés olyan létezik, ahol ennyire szembetűnő a lemaradás, mint a turizmusban. Nem is feltétlenül annak mértéke miatt, hanem mert itt semmit nem lehet elrejteni, minden a közönségkapcsolatokról szól – közölte a Magyar Nemzettel Czimbalmos Levente, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Modern vállalkozások programjának szakmai vezetője annak kapcsán, hogy – mint megírtuk – megalakult a nemzetközi viszonylatban is
egyedülálló összágazati kezdeményezés a magyarországi turizmus digitalizációs fejlődése, nemzetközi versenyképességének elősegítésére.
A fenntarthatósági célokra építő Digitális Turizmus Szövetség elnökségében helyet foglaló kamarai szakértő kiemelte: hazánk lenyűgöző, hiszen páratlan a természeti és az épített környezete, erősek a fundamentumai, ezen belül a lehetőségek tárháza elképesztően gazdag.

Czimbalmos Levente szerint minden adott a minőségi turisztikai élményekhez hazánkban, de bőven akadnak még kiaknázatlan tartalékok, amelyekkel versenyképesebbé, fejlettebbé válhatunk.
– Hiszek benne, hogy a jövő turizmusa, az „újturizmus” világa a teljesítményről és a hálózatokról szól.
Azok lesznek sikeresek, akik a folyamatosan magas szolgáltatási színvonal mellett képesek a munkájukat hálózatokba szervezni,
ebből pedig erőt, információt meríteni, a szövetségeseket megtalálni – ezt már Kovács Balázs, a bécsi székhelyi GD Consulting tanácsadó iroda tulajdonosa mondta az új szövetség vezetőségéből.
A Magyar Turisztikai Ügynökség korábbi ausztriai képviseletének vezetője kiemelte: a digitalizáció a hálózatosodás hajtóereje, amit a turizmusban egyre sűrűbbre kell szőni.
– Abban bízunk, hogy a globális trendeknek megfelelően
a turizmus digitális szövetének kiépítésével a közép-európai régió, benne Magyarország a jövő sikeres úti céljává, egyfajta minőségi élménytérré válhat
– jelentette ki Kovács Balázs. Mint mondta, nem marad más hátra, mint a vitorlákat felhúzni és a célokat közösen megvalósítani – ez arra utalt, hogy a turisztikai ernyőszervezet a hangzatos irányelveken túl a szereplőket a gyakorlatban támogató aktív cselekvési tervet is kidolgoz, majd végrehajt.

Ehhez adja a szakértelmét Müller Péter is, a Special Effects International cég Director of Possibilities pozícióban lévő ügyvezetője, amit úgy lehetne fordítani, hogy a „lehetőségek igazgatója”.
– Adj és támogass! Alapelveim közül ez az, ami miatt segíteni kívánom a misszióként meghirdetett iparági törekvéseket, hogy a turizmus szereplői a digitalizáció segítségével minél versenyképesebbek legyenek – fogalmazott a szakember.