Megvalósult a hazai banktörténelem legnagyobb fúziója

Április utolsó napján megvalósult az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. fúziója, május 1-jétől a létrejött hitelintézet MBH Bank Nyrt. néven, új, egységes arculattal folytatja tevékenységét. Ezzel lezárult a Magyar Bankholding keretében több mint két éve tartó fúziós folyamat, amelynek révén létrejött Magyarország második legnagyobb, tisztán magyar tulajdonú hitelintézete.

Magyar Nemzet
2023. 05. 03. 13:10
MBH Bank Nyrt. bankfiók Fotó: Vogt Gergely
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lezárult a két éve tartó fúziós folyamat, április 30-én megvalósult az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. fúziója, május 1-jétől a létrejött hitelintézet MBH Bank Nyrt. néven folytatja tevékenységét. Magyarország második legnagyobb, teljes mértékben magyar tulajdonú bankja alakult így meg. 

Az MBH bicskei fiókja. Fotó: Vogt Gergely

 

Az MBH Bank jelenleg mintegy kétmillió lakossági és vállalati ügyfelet szolgál ki. Összesített mérlegfőösszege meghaladja a 10 600 milliárd forintot, ezzel Magyarország második legnagyobb bankja. 

A banknál elhelyezett betétállomány 6500 milliárd forint, míg a bruttó hitelállomány ötezermilliárd forint felett alakul. Jogelődjeinek köszönhetően az MBH Bank már az indulásakor piacvezető számos területen, többek között a vállalati szegmensben, azon belül is a mikro-, kis- és középvállalati hitelezésben, a lízingpiacon, az agrár- és élelmiszeripari üzletágakban. Az egyesülést követően az MBH Bank rendelkezik a legnagyobb fiókhálózattal, közel ötszáz helyen várják az ügyfeleket személyesen. Emellett az egyik legkiterjedtebb hazai ATM-hálózatot üzemelteti a bank, országszerte nyolcszáz berendezés áll készpénzfelvételhez rendelkezésre, ebből közel 140-en az ügyfelek a számlájukra befizetni is tudnak készpénzt.

Egy sikeres és Európában példa nélküli léptékű és sebességű hármas bankfúzió végén vagyunk, melynek lebonyolításáért ezúton is szeretnék köszönetet mondani tízezer kollégámnak és sok száz partnerünknek, akik nélkül nem tudtuk volna ilyen gördülékenyen véghezvinni ezt az egyesülést. A fúzió vége ugyanakkor új kezdet: a stabil alapokra dinamikus, digitális, piacvezető bankot építünk, mely hatékonyan támogatja a hazai gazdaságot, több és vonzóbb terméket kínál az ügyfeleknek, és erősebb versenyt diktál a hazai bankpiacon

– mondta Barna Zsolt, az MBH Bank elnök-vezérigazgatója.

Az egyesülést követően az ügyfelek fizetésiszámla-, bankkártya-, hitelkártya és hitelszámlaszámai nem változnak, és a használatban lévő, érvényes bankkártyák is ugyanúgy használhatók, mint korábban. A megszokott banki elektronikus csatornák – a megszűnő Takarék Videobank kivételével – változatlan szolgáltatásokkal, de új elnevezésekkel és arculattal működnek tovább. A megkötött személyi kölcsönök, jelzáloghitelek, folyószámlahitelek és babaváró hitelszerződések az eredeti szerződési feltételek mellett, változatlan formában élnek tovább.

Egységesebb termék- és szolgáltatáskínálattal várja a bank új és potenciális ügyfeleit, vagyis olyan ajánlatok is elérhetők lesznek az egységes ügyfélkörnek, amelyek korábban csak az egyik vagy a másik tagbankban szerepeltek a kínálatban – olvasható a közleményben. Ilyen például a nemrég megújult Zöld minősített fogyasztóbarát lakáshitel. Ugyanígy a lakossági ügyfelek szélesebb köre számára lesz elérhető a VISA Zöld bankkártya és a GO hitelkártyacsalád is. Az év során folytatódik a termékpaletta egységesítése, valamint új termékeket – köztük új megtakarítási terméket – is tervez az új bank. Emellett a nyár folyamán, fokozatosan vezetik be az új banki mobilapplikációt.

Az egyesült hitelintézet 2023. május 1-jével egységes márkanévvel és arculattal kezdte meg önálló működését. Az új márkaarculatot friss színek jellemzik, míg a betűk modern, lekerekített vonalvezetést kaptak. Ezzel a letisztult arculattal folytatja tovább az építkezést az MBH Bank.

Az új márka bevezetését több szakaszból álló országos névbevezető kampány, számlanyitáshoz kapcsolódó reklámkampány, markáns társadalmi felelősségvállalási és szponzorációs programok támogatják. A névbevezető kampány az első hetekben egyszerű üzenettel az új név tudatosítására koncentrál, míg az MBH Bank márka a későbbiekben, júniustól mutatkozik be igazán. 

Az egyesülést követően mindenre kiterjedő átmárkázást indított el az MBH Bank. A folyamat során prioritást kaptak az ügyfelek által használt és látogatott csatornák, a weboldal, a digitális csatornák és a bankfiókok, ezek átmárkázása indult meg elsőként. Az MBH Bank a teljes országos fiókhálózatát több lépcsőben, a tervek szerint az idei év végig márkázza át. A fiókok belső átalakítása során az MBH Bank egy modern, több szakértőt alkalmazó, országszerte egységes szolgáltatási színvonalat biztosító, elsősorban tanácsadásra épülő fiókhálózat kialakítását célozza.

Májustól elindult a teljes bankkártya-portfólió cseréje is. Huszonöt dizájn készült, a csere pedig fokozatos lesz, a kártyákat lejáratkor váltja át megújult arculatúra a hitelintézet. Május 1-jétől az ügyfelek valamennyi korábban megszokott kommunikációs csatornán – az internetbankban, a mobilalkalmazásban, a számlakivonatokon, a postai és elektronikus leveleken – már az MBH Bank márkanévvel és az új, egyedi színvilággal találkozhatnak, míg az MKB Bank és a Takarékbank arculatát kivezetik.

Borítókép: Az MBH Bank Váci úti fiókja (Fotó: Vogl Gergely)

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.