Már jól ismerik a babavárót

Főként a lakhatással kapcsolatos kiadásokat finanszírozzák a párok kölcsönnel, a felsőfokú végzettségűek tájékozottabbak.

Horváth Éva
2020. 09. 10. 7:30
cropped shot of happy pregnant woman touching belly and looking away on street
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Miközben a 18-29 évesek megközelítőleg fele (44 százaléka) valószínűnek tartja, hogy rövidesen él majd a babaváró támogatás adta lehetőséggel, meglehetősen alacsony, mind­össze négy százalék azoknak 18-59 éveseknek az aránya, akik azért vetik el a konstrukciót, mert – függetlenül a gyermekvállalási terveiktől – a hitel nem felel meg az igényeiknek – derült ki a Sberbank és az NRC NetPanel ezerfős, reprezentatív online kutatásából. A felmérés tegnapi bemutatóján az is világossá vált, hogy

a hatvan év alatti felnőttlakosság köré­ben mintegy nyolcvan százalékban ismert a babaváró kölcsön, amely a legnagyobb érdeklődést a harminc év alattiak és a felsőfokú végzettségűek körében váltotta ki. A párkapcsolatban élő, gyermekkel nem rendelkezők körében 88 százalékra rúg a konstrukció ismertsége.

Kurucz Imre, az NRC Marketingkutató és Tanácsadó kutatási igazgatója ismertette: a megkérdezettek körében négy százalék azoknak az aránya, akik már igényeltek babavárót. Az a 17 százalék pedig, amely biztosan felveszi a hitelt, többnyire 1-3 év múlva lép a tettek mezejére, s megközelítőleg a harmaduk (31 százalék) két gyermeket tervez. A hitelcélok között dobogós helyen állnak a lakhatással kapcsolatos célok, így a lakásvásárlás, lakásépítés, felújítás és bővítés.

Fodor Tamás, a Sberbank Magyarország retail területért felelős igazgatósági tagja azt mondta, hogy náluk a babaváró hitelt eddig több mint négyezren vették fel, és tapasztalataik szerint népszerűek a személyi kölcsönök is. Kifejtette: mindkét hiteltípus állománya megközelíti hazánkban az ezermilliárd forintot, amihez csaknem egymillió hitelszerződés kapcsolódik.

Noha huzamos ideig számoltak azzal a piacon, hogy a babaváró majd elnyomja a személyi hitelek népszerűségét, ám ezzel ellentétben inkább a jelzálogtípusú termékek látták kárát a szabad felhasználású kölcsönök előretörésének.

A kutatás személyi kölcsönök népszerűségét firtató kérdéseiből kiderült, hogy a válaszadók 42 százaléka vett már fel hitelt ilyen típusú konstrukcióban. Hozzávetőleg fele-fele arányban váratlan élethelyzet vagy előre tervezett kiadások miatt. A leggyakoribb hitelfelvételi cél az adósságrendezés, amelyet a lakásfelújítás és az autóvásárlás követ. Ez a hiteltermék is a felsőfokú végzettségűek köré­ben a legnépszerűbb.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.