EGYESÜLT ÁLLAMOK
– Hétmillióan látták azt a videóját, amelyet kaliforniai egyetemistákkal, illetve mexikóiakkal forgatott: előbbiek elítélték a mexikói öltözékét, az utóbbiaknak tetszett. Egy New York-i parkban az ott pihenőktől pedig megkérdezte, van-e republikánus barátjuk – a válaszok egyöntetűen nemlegesek voltak. Miért szükséges ilyesfajta videókkal felrázni az amerikai jobboldalt?
– A konzervatív oldalon sokan kiábrándultak a republikánus politikusokból, hiteltelennek tartják őket, nem érzik úgy, hogy kiállnának az értékeikért. Való igaz: kevés közöttük az eredeti, hiteles szereplő. Például pénzt fogadnak el a Google-től, miközben ez az óriásvállalat korlátozza a szólásszabadságot. Amikor kimegyek forgatni, az emberek gondolkodását akarom megváltoztatni.
– Mi a sikere titka?
– A PragerU médiafelületnek, amelynek dolgozom, az a titka, hogy kiáll a konzervatív értékek mellett. Nonprofit média vagyunk, nem mondhatjuk meg az embereknek, hogyan és kire szavazzanak, de komoly hatásunk van. Felmérésünk szerint a felhasználóink hetven százaléka arról számolt be, hogy a tartalmaink befolyásolják, hogyan voksolnak majd. Ez érthető is: amikor szemügyre veszek egy jelöltet, én is azt nézem például, vallásos és hiteles személyiség-e. A PragerU is ezeket az értékeket támogatja.
– Az amerikai konzervatívokat inkább scrabble-t, betűkirakóst játszó idősebbeknek képzeljük, nem egy hátrafordított baseballsapkás srácnak, aki közterületen videózik. Jobboldali családba született?
– Egyáltalán nem, liberális ateista háttérből jövök. A dolgok az egyetemen változtak meg, olyan mértékű volt ott a baloldali intolerancia. Ennek köszönhetően lettem konzervatív, és vettem fel a kapcsolatot a coloradói republikánusokkal és a PragerU-val is, hogy változásokat érjek el. Számos konzervatív fiatal helyezkedik el újabban a médiában, de a politikában is szükség lenne új arcokra. Egy vicc, hogy a miénk a világ legerősebb hadserege és gazdasága, de a vezetőink egy értelmes mondatot nem tudnak kimondani.
– Mi volt a gond a Colorado Egyetemen?