A The Wall Street Journal elemzőkre és kereskedőkre hivatkozva megjegyzi: az „ismeretlen rendeltetési hely” bejegyzés használata arra utal, hogy a rakományt más, nagyobb tankerekre rakodják át nyílt tengeren, összekeverve így az orosz nyersolajat a másik hajó szállítmányával.
A gyakorlat egyébként az Irán és Venezuela ellen elrendelt szankciók megkerülésére alakult ki a nemzetközi olajkereskedelemben. A lap által idézett kereskedők szerint mindemellett új finomított termékfajták is megjelentek a piacon „Latvian blend” és „Turkmenistani blend” néven. Feltételezések szerint ezek a keverékek nagyrészt orosz nyersolajat tartalmaznak.
Mellesleg az Urals néven ismert orosz nyersolajfajta ára húsz-harminc dollárral a Brent referenciaár alatt van. A háború előtt az Urals ára jellemzően egy-két dollárral volt az irányadó Brent-jegyzés alatt. Az Urals olajtípust Indiának értékesítette mostanában Oroszország.
Mindenesetre a tengeri orosz olajexport nagy részét a szállítási dokumentumokon még mindig pontosan feltüntetett célállomással indítják útjára. A lap információi szerint a Romániába, Észtországba, Görögországba és Bulgáriába irányuló export a hordók száma alapján ebben a hónapban több mint kétszeresére nőtt a márciusi átlaghoz képest. Jelentősen nőtt a legnagyobb európai vásárlónak számító Hollandiába, valamint a finnországi kikötők felé indított mennyiség is.