Berobbant a szépségipar a járvány miatt

A virtuális találkozók sok embernél ráirányították a figyelmet az arcra, egyre többen fekszenek kés alá.

2022. 09. 03. 7:30
Woman having hyaluronic acid injections
Woman having hyaluronic acid injections Fotó: Europress/AFP
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ajakfeltöltés, zsírleszívás, ultrahangos arckezelés és botox – ezek voltak 2022-ben a legkeresettebb plasztikai beavatkozások a Közel-Kelet szépségiparának fellegvárában, Dubajban. Az al-Arabíja arab csatorna riportjából kiderül, hogy üzletág virágzik, és úgy tűnik, a koronavírus-járvány még jót is tett neki. – Úgy vélem, a pandémia csak növelte az igényeket, mert az embereknek több idejük maradt az önvizsgálatra, hogy töprengjenek külsejük tökéletesítésén. Ezenkívül a sok videókonferencia ráirányította a figyelmet az arcra – magyarázta az egyik sebész.

Amiatt, hogy az elmúlt néhány évben megszaporodtak a virtuális találkozók és webinarok, mindenki tudatosabb lett megjelenését tekintve, hiszen többet látták magukat viszont a képernyőn

– értett egyet egy másik orvos.

A felismerés egyébként nem teljesen új, már egy tavalyi amerikai tudományos kutatás is rámutatott, hogy a Covid–19 nem várt robbanást hozott a plasztikai kezelésekben, különösen az arcot, és legfőképpen az orrot érintőkben. A páciensek megkérdezésén alapuló felmérésben a többség valóban a gyakoribb videókonferenciákat és közösségi médiás jelenlétet nevezte meg döntése okaként. Sokan viszont azért szánták rá magukat a beavatkozásra, mert az otthoni munkavégzés miatt a felépülési időszak alatt nem kellett abbahagyniuk a munkát. A Los Angeles Timesnak nyilatkozó sebész arra is emlékeztetett egy másik témát boncolgató cikkben, hogy a kötelező maszkviselés is megkönnyíthette a döntést, hiszen ez megadta a lehetőséget, hogy „nagyon diszkréten” legyenek túl a beavatkozásokon.

Egyúttal arra is rámutattak, hogy mivel utazni nem lehetett, de sokszor még az üzletek is zárva tartottak, az emberek másra, például a szépségiparra költötték el a pénzüket.

Az al-Arabíja anyagából azért az is kiderült, hogy a plasztikai kezelések, köztük a műtétek egyébként is egyre népszerűbbek. A dubaji orvosok tapasztalatai szerint már a fiatalok, köztük a Z-generáció (az 1995 és 2009 között születettek) is egyre bátrabban fordul hozzájuk, és a férfiak között pedig valóságos szépségipari forradalom zajlik. Az üzletág, amit 2016-ban 27 milliárd dollárosra becsültek, a várakozások szerint 2025-re elérheti az 51,6 milliárd dollárt.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Europress/AFP)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.