MOL-vezér: Hazugság, hogy Magyarországról származó orosz dízel hajtja az ukrán tankokat

Hernádi Zsolt a Handelsblatt nevű német napilap állítására reagált, elmondása szerint egy szó sem igaz a cikkben leírtakból.

Magyar Nemzet
2023. 08. 01. 20:00
null
Százhalombatta, 2022. május 24. A Barátság II. kõolajvezeték fogadópontja a Mol Nyrt. százhalombattai Dunai Finomítójában 2022. május 24-én. MTI/Szigetváry Zsolt Fotó: Szigetváry Zsolt
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Furcsa paradoxonról számolt be a Handelsblatt nevű német lap a minap, július végén megjelent cikkükben azt írták ugyanis, hogy magyar segítség nélkül gyakorlatilag megbénulna az ukrán hadsereg, írta meg a Mandiner, kiemelve, hogy a német lap állítása szerint Ukrajna szinte teljesen a hazánkból, valamint a Törökországból származó üzemanyagimporttól függ. 

A német az ukrán vámadatokra hivatkozva azt írta, hogy Ukrajna egyre több gázolajat importál Magyarországról és a törököktől, amelynek következtében az ukrán tankok egyre inkább az Oroszországból származó üzemanyaggal működnek, mivel mind a két ország túlnyomórészt orosz olajat dolgoz fel a finomítóiban. A lap arról is írt, hogy a MOL az elmúlt fél évben megkétszerezte az Ukrajnát célzó eladásait. A német lap abból, hogy a MOL jelentős mennyiségű orosz olajat vásárol, azt a következtetést vonta le, hogy feltehetően ez képezi az ukrán hadsereg első számú üzemanyagát.  

A Handelsblatt felhívta rá a figyelmet, hogy Törökország már jó ideje nem rejti véka alá, hogy jelentős profitra tesz szert az Oroszországból származó kőolajimportnak köszönhetően. 

Ami Magyarországot illeti, hazánk szerepével idáig nem igazán foglalkoztak, a német lap szerint ez annak fényében különösen érdekes, hogy Ukrajna szinte teljesen az üzemanyagimporttól függ. 

A megtámadott ország szinte teljesen az üzemanyagimporttól függ. Ennek ellenére Ukrajnában alig van hiány

 – írja a Handelsblatt. 

Cikkében a Mandiner kiemeli, hogy a német lap által vázolt helyzet ellenére az ukrán elnök február közepén azt javasolta, hogy Ukrajna robbantsa fel a Barátság kőolajvezetéket, amely Magyarországot látja el kőolajjal, mivel ezzel megsemmisíthetné a magyar ipari infrastruktúra orosz kőolajra épülő elemeit. Egy ilyen drasztikus lépéssel nem csak Magyarországot, hanem a saját országát is tönkretenné az ukrán vezetés. 

A Mandiner a MOL vezérigazgatóját kérdezte a német lap cikkében szereplő állításokról, Hernádi Zsolt bődületes hazugságnak nevezte az írást.  

A MOL vezére szerint a cikknek az volt a célja, hogy felbosszantsa az oroszokat, mivel tulajdonképpen azt állítja, hogy Oroszország azoknak szállít kőolajat, akik azt később ellene használják, ráadásul úgy, hogy az ajándékba kapott harckocsikat tankolják vele.  

Hernádi Zsolt leszögezte, hogy a MOL az ukrán piacnak csupán hat százalékát adja, hozzátéve, hogy a lengyelek ennek a mennyiségnek körülbelül az ötszörösét adják, a litvánok vagy a románok pedig a háromszorosát. 

Ez egy kereskedelmi rész, adunk vagy nem adunk. A MOL egyébként közvetlenül nem is ad el az ukránoknak, mi a logisztikai lehetőséget biztosítjuk, mert még a Varsói Szerződés idejéből örököltünk egy dízelvezetéket. Nekünk megvannak egyébként az exportpiacaink, Ukrajna nem tartozik közéjük. Magyarországról az ukrán dízelbehozatal hat százaléka érkezik. Ennyi

 – emelte ki a MOL-vezér. 

Borítókép: Barátság II. kőolajvezeték, Százhalombatta (Fotó: Szigetváry Zsolt) 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.