Az Ars Sacra-fesztivál Művészcsaládok sorozatának részeként látható a Vízivárosi Galériában a Fényt hozzon… című kiállítás. A hazai és nemzetközi művészéletben is ismert és elismert házaspár, a 2012-ben elhunyt Lugossy Mária és a 2017-ben elhunyt Bohus Zoltán szobrait, illetve gyermekeik, Bohus Áron és Bohus Réka vegyes műfajú, de mind valamiképp a transzcendens értelmű fény, fényesség témájához kapcsolódó munkáit körbejárni izgalmas és tanulságos.
Túl azon, hogy egy művészcsalád tárlatában mindig ott bujkál az intimitás csalogató ígérete vagy karcosabban a kukkolás csábítása (hisz az önkéntelen összehasonlítgatás során végig a művészek nexusából indul ki a szemlélő, s ki tudja, hová érkezik végül), a kis, barátságos galériában jólesőn el lehet nézegetni a munkákat akkor is, ha minden előtörténet ismerete nélkül, az utcáról esünk be.

Bohus Zoltán fémplasztikáival Budapest közterein is találkozhatott már bárki, nemzetközileg különleges, hidegen ragasztott, fémgőzölt, csiszolt, polírozott üvegszobraival lett ismert. A művészeti egyetem tanszékvezetője, számos díj birtokosa, Kossuth-díjas, érdemes művész volt.
Az ő négy, komor szürke posztamensről világító üvegkompozíciója áll a galéria leghátsó traktusában, ez a tárlat fináléja. Ahogy körbejárjuk a szigorú, tiszta formákat, mindig újabb rétegek fedik föl magukat – a belsejükbe applikált lámpák fényei mutatnak utat, hogy aztán jól elvesszünk az anyagban. Közel hajolva hipnotikus erejű, meditatív állapotba húzó a hatás. Elbíbelődik vele a tekintet, akár egy ásvány keresztmetszetével.
Lugossy Mária munkái a világ minden táján láthatók, szintén több elismerésben részesült, a Széchenyi Irodalmi és Művészeti Akadémia tagja volt. Míg Bohus Zoltán kompakt világai önmagukban mozognak, örvénylenek, Lugossy üveg- vagy bronz- és fakompozíciói két világ, két milyenség találkozását, konfliktusát láttatják. A Misztikumban a Krisztus-korpusz torzója mélyed a fekete, üveghatású gránitba, kereszt alakban hasítva szét a tömböt.
A Bábel csonka kúpja középen, függőlegesen tört ketté, belső falába testek mélyednek: immár kitéphetetlenek a nevezetes toronyból, ami örök, félelmetes titokká lett számukra. A Szentlélek mintha az inspiráció fuvallataként hatolna be az áttetsző, zöldesen derengő üveghengerbe és feszítené szét.