– Az elvarázsolt zenekar és Az elvarázsolt Operaház után elkészült Az elvarázsolt Zeneakadémia című hangjáték, amelyet szeptember elején kezdett sugározni a Kossuth rádió. Miként született meg a mesejáték-trilógia ötlete?
– A legtöbbször nem lehet már visszafejteni, hogy egy munka ötlete pontosan mikor és miért születik meg, ám ebben az esetben világosan emlékszem, hogyan történt. Öt évvel ezelőtt, éppen a Végállomás című előadásom főpróbahetében, csütörtök este tíz órakor a próba végén odajött hozzám a Thália Színház egyik munkatársa – aki a rádiós munkák koordinátora – azzal az ötlettel, hogy hétfő reggelig be kell adni a Cserés Miklós-pályázatot, és volna-e kedvem egy húszrészes mesejátékot írni. Emlékszem, szívből felnevettem, annyira abszurd volt a gondolat akkor, ott, este tízkor. Azt válaszoltam, kizárt, hogy hétfőre le tudjak tenni egy mesejátéktervet az asztalra.
– Valamiért mégsem hagyta nyugodni a gondolat?
– Pontosan. A Zeneakadémiára is jártam, édesanya vagyok, és ebből született meg a gondolat, hogy ezt a kettőt össze lehetne kapcsolni. Nagyon fontosnak tartom a gyerekek zenei képzését, mert a saját bőrömön éreztem, milyen sokat számít, ha az ember foglalkozik a zenével. Nem kell feltétlenül hangszertanulásban gondolkodni, elég, ha a zenehallgatásra nyitottá tudjuk tenni a legkisebbeket is. És innen lehet továbblépni. Így született meg a trilógia első részének, Az elvarázsolt zenekarnak az ötlete. A célom az volt, hogy a zenei ismereteket a gyerekek nyelvén adjam át, tehát sok mesével, varázslattal és humorral. Hétfőn beadtuk a pályázatot, ami nyert. Nagy öröm volt, ahogy az is, hogy olyan sikeres lett a mesejáték, hogy lehetett gondolkodni a folytatáson.
– Az elvarázsolt Zeneakadémia egy izgalmas zenetörténeti utazás, amelyen keresztül a legnagyobb nemzetközi és hazai zeneszerzők életét, munkásságát ismerhetjük meg. De pontosan honnan hova jutunk el?

– Vivalditól egészen Kurtág Györgyig. A történet szerint a gyerekek a karmesterpálca segítségével bejárják a Zeneakadémia épületét. Mindegy egyes tanteremben egy-egy zeneszerző szellemével találkoznak. A kutatómunka alatt megpróbáltam a zeneszerzők jellemét a lehető legjobban megismerni, és így megszólaltatni őket. Nem csupán a zeneművekkel ismerkedhetnek meg a gyerekek, hanem a zeneszerző életével is, a korral, amiben éltek. Mivel Kurtág Györgyöt leszámítva néhai zeneszerzőkről van szó, kikerülhetetlen volt a halál témája. Ez persze egy roppant érzékeny terület, de meggyőződésem, hogy majdnem mindenről lehet beszélni a gyerekekkel, ha helyes formát találunk hozzá. Ezt igyekeztem megtalálni.