A Kincsem Parkhoz érkezve Pintér Tibor, a Nemzeti Lovas Színház alapítója és vezetője fogad, és rögtön be is vezet bennünket a ló és lovas kapcsolatának mélylélektanába, valamint egy olyan speciális színházi világ rejtelmeibe, ahol a ló nem eszközként vagy kellékként, hanem társként jelenik meg a színpadon. Mégpedig olyan társként, aki minden pillanatban lélektükröt tud mutatni az embernek, hosszú távon pedig akár pszichológiai diagnózist is képes felállítani. Mint mondja, a közösen töltött idő során a ló a lélek szólamait emeli, mely által az előadó képessé válik magasabb szinten átadni a dalba foglalt érzelmeket, a befogadóban pedig mindez egyfajta patetikus hangulatot idéz elő. Ezek azok az előadások, amelyek még napok-hetek után is hatnak az emberre.
A ló iránti alázatról, annak partnerként való kezeléséről tanúskodik az a mára elfogadott megállapítás, hogy a ló és lovas alkotta pároknál az embernek kell felnőnie az állathoz, nem pedig fordítva. Éppen ezért a lovasszínészeket a különböző szakágakban olyan – sok esetben világklasszis – mesterek képzik folyamatosan, mint Dallos Gyula, Török György, Pellei Alyssa, Vargyas Viktor vagy Piroch Gábor. – Az egyik legfontosabb küldetésünknek azt tartom, hogy a magyar fiatalokat egyszerre „fertőzzük meg” nemzeti hagyományunkkal, a lovaglás szeretetével, valamint a színházon és az éneklésen keresztül a magyar kultúrával, a magyar történelemmel. Abban hiszek, de ugyanakkor tapasztalom is, hogy aki szoros kötelékben él a lóval, egyidejűleg pedig különleges kapcsolat fűzi a zenéhez, az olyan többletet kap, amelytől jobb emberré, a társadalom minőségi tagjává válik, Jókai szavaival: lóvá tesz az ember, s emberré a ló – vallja az igazgató, aki kifejezetten erre a célra hozta létre a Nemzeti Lovas Színház Akadémiát.
Több előadó már korábban bizonyította énektudását az ország különböző színpadain, majd a társulathoz csatlakozva – az immár tízéves múltra visszatekintő képzés során – profi lovasokká is váltak. Mohácsi Márk tizenegy esztendős kora óta Pintér Tibor növendéke, ma pedig – huszonnégy évesen – a Nemzeti Lovas Színház vezető művészeként a világon egyedülálló mutatványra képes: a sztyeppei nomád harcmodort, az ősmagyar virtust idéző trükklovaglás közben is teljesen tisztán énekel. Saját elmondása szerint olyan példaképpé szeretne válni, akire felnézhetnek a fiatalok. Márkkal ellentétben Pápai Kíra lovasként érkezett a színházhoz, ahol gyorsan kiderült, hogy kiemelkedő énekhanggal rendelkezik, azóta ő a társulat primadonnája.