A tárcaíró a minap hosszan beszélgetett egy pedagógus ismerősével. Többek között arról is, hogy az egyik tanárkollégájának egy felső tagozatos diák azt mondta: unalmas az órája. Régi műsor az, hogy a diák unalmasnak gondol egy tanórát. Sokszor gondolta ezt a tárcaíró is, amikor kölyök volt még, és iskolába járt. A legjobb tanárok esetében is előfordult ez. Még az is lehet – engedte meg magának a gondolatot a ma már nem is olyan fiatal tárcaíró –, hogy sok esetben, amikor unalmasnak talált egy tanórát, egyszerűen nem volt igaza. Fáradt lehetett a fiatal tárcaíró, esetleg az óra témája kevésbé érdekelte vagy egyszerűen figyelmetlen volt, más foglalkoztatta éppen. Tehát az is lehet – gondolta most a tárcaíró –, hogy nem volt unalmas a tanóra. Csak egyszerűen nem figyelt. Mert jött a tavasz, mert nem akart éppen ücsörögni a tanórán vagy mert a moziban éppen egy olyan filmet kezdtek el játszani, amit nagyon meg akart nézni, és az járt a fejében. Aztán az is lehet – gondolta a tárcaíró –, hogy tényleg unalmas volt a tanóra, mert vannak olyan témák, melyekről nem azért beszél egy pedagógus, mert izgalmasak, hanem azért, mert tudni kell róluk. Mert meg kell tanulni ahhoz, hogy aztán a temérdek érdekes információt jól tudja értelmezni. Vagy egyáltalán: értelmezni tudja.
Történetek magyar festőzsenik kalandos úton megtalált műveiről
Megjelent a Kieselbach Galéria könyvsorozatának legújabb, reprezentatív darabja.