Magas, vállas, szabályos testalkatú és szabályos arcvonású férfi, akinek mégis oly megejtő varázsát éppen a merevségében, a kimértségében, arcának és játékának éles vonalaiban kell keresni. Egyedülálló eredetisége a budapesti magánszínházakban az, hogy nagy sikerű pályafutása tetőpontján sem hajlandó észrevenni, hogy „a közönség kedvence
– így kezdte Bibó Lajos az 1920-as évek, minden túlzás nélkül, egyik legnépszerűbb magyar színészéről írt portréját a 8 órai újság 1927. január 23-i számában. A modorosságot hírből sem ismerő, mindig megújulni képes Lukács még abban az évben Hollywoodba költözött.
A kiváló fizikai adottságú, ösztönös tehetségét rendkívüli szorgalommal párosító színész ugyanis egyetlen évtized alatt meghódította az egész világot, nem véletlenül invitálta a Paramount Pictures ugyancsak Magyarországról kivándorolt, ricsei születésű alapítója, Zukor Adolf az Álomgyárba: a Budapesten sikert sikerre halmozó, Berlinben a világhíres rendező Max Reinhardt irányításával, valamint Kertész Mihály (Boccaccio, 1920) és Korda Sándor (Sámson és Delila, 1922) korai mozgóképeivel nemzetközi hírnevet szerző Lukács Pál – ahogy azt egyik színi kritikájában Kosztolányi Dezső is sejtette olvasóival – minden értelemben filmvászonra termett.
Pedig az 1894. május 26-án (eredetileg Munkácsi Pál néven) született Lukács Pál eleinte kereskedőnek készült, s csak 1915-ben – miután az első világháborúban szerzett sebesülése miatt leszerelték – iratkozott be a Színiakadémiára. Iskoláit végül nem fejezte be – a kassai színház ugyanis a Bánk bán címszerepével elcsábította, s amikor 1918-ban visszatért Budapestre, a Vígszínházhoz szerződött, ahol kitartóan ellenállt annak, hogy szűk szerepkörbe zárják: három úttörő Csehov-alakítását (Andrej, Ivanov, Trofimov) vagy ellenállhatatlan jelenlétét a Glasworthy-dráma Úriemberek-ben a korszak neves kritikusai méltatták, nem egyszer hangsúlyozva, hogy a közönség eleve Lukács miatt váltott jegyet egy-egy előadásra.
Széles körű népszerűségének persze jót tett az újfajta színjátszást előrevetítő "új médium", a mozgókép is. Első komolyabb filmszerepét 1918-ban kapta Balogh Bélától A Császár katonái-ban, s már hollywoodi karrierje előtt is mintegy két tucat filmben játszott.
Hollywoodi szerződését szenzációként kezelték a hazai lapok – de még arról is beszámoltak, milyen bonyodalmak előzték meg az Újvilágba érkezését: elutazását ugyanis egyaránt késleltette májusi esküvője, illetve az a tény, hogy hogy útlevélkérelmét először visszautasították a hatóságok, mivel összetévesztették egy másik, többrendbeli betörés miatt kőrözés alatt álló Lukács Pállal, ennek oka pedig épp hollywoodi szerződése miatt növesztett bajsza volt, amely a kőrözött bűnöző aktájában is különös ismertetőjelként szerepelt.
A színész végül 1927 nyarán megérkezett Hollywoodba – első amerikai némafilmjei (a Fred Niblo rendezte Összeesküvők, a Korda Sándor dirigálta Night Watch vagy a Ludwig Berger rendezte A nagyhercegnő) 1928-ban kerültek a mozikba, Paul Lukasként pedig egészen haláláig mintegy 100 filmet és tévéjátékot forgatott Amerikában.