– Két csellótokot látok az asztal mellett. Miért van két hangszere?
– Az egyiket 1976-ban kaptam a magyar állam mesterhangszerekből álló kollekciójából. Háromszáz éves, nagyon értékes hangszer, Matteo Goffriller készítette Velencében. Máig azon játszom. Természetesen, akik ilyen hangszereket kapnak, miután befejezik a pályájukat, visszaadják őket. A másik a sajátom, nyolc éve készíttettem Freiburgban. A mostanában készített vonós hangszerek között is található kiemelkedően jó.
Remélem, háromszáz év múlva az enyém is közel áll majd egy Goffriller hangjához.
– Gyerekkorában kezdett el csellózni. Miért ezt a hangszert választotta?
– Budapesten születtem, de Szegeden nőttem fel, ezért szegedinek érzem magam. Vaszy Viktor igazgató-karnagy, családunk barátja, kiválóan irányította a város zenei életét. A szüleim amatőr énekesek voltak, akikkel ötéves koromtól jártam opera-előadásokra. Felvettek a gyerekkórusba, és a zeneiskolai évek alatt színpadon énekeltem, miközben megismertem az operairodalmat.
Egy ideig tenorista akartam lenni, de aztán mutálni kezdtem, és a figyelmem inkább a cselló felé fordult.
Szüleim barátja, Báthory Sándor gordonkatanár meghatározó személy volt az életemben. Óriási türelemmel és nagy tudással tanított az általános, majd a szegedi zenei szakiskolában.