1967 – az első saját dalok, kislemezek, majd az Ezek a fiatalok film. Ott még csak nyúlfarknyi szereppel Illés Lajos dalával, Koncz Zsuzsát kísérve. Aztán 1968 – a Táncdalfesztivál. Hat fiatalember a kerekeken guruló alkalmi színpadon sötét öltönyben, fehér, zsabós ingben. A fronton egy nyurga, lenszőke, hullámos, éppen növekvőben lévő hajú srác, kezében gitárral. Énekel, olyan hangszínen, tónussal, amely egy csapásra egyedivé, és zenekara arcává teszi. Nem Caruso, nem is Pavarotti, ám, ahogy ma mondanák: unikum. Különlegesség. S, a fiatalság ebből a különlegességből megérzett valamit.
Hogy ez a hirtelenszőke srác, abban a lehetetlen zsabós ingében, sötét elegáns öltönyében, róluk, nekik énekel, és azok a fiúk mögötte róluk, nekik zenélnek.
A fesztiválnak helyet adó színház széksoraiban addig illedelmesen üldögélő, visszafogottan tapsoló városi, falusi és még ki tudja, honnan jött gyerekek egyszeriben megfogadják a tanácsot: kiabálnak, énekelnek. Miként a dalban felszólítják őket. Tombolnak. Ahogy akkoriban szokásos volt. Az Omega, élén Kóbor János Meckyvel, ott az Erkel színház pódiumán, a Táncdalfesztivál döntőjébe jutva – igaz csupán egy „legjobb hangszerelésért” kapott díjjal a zsebében, de megnyerte az első csatát.
Talán emlékszünk, amikor Kovács András Extázis 7-től 10-ig című filmjében mikrofonvégre kapják a Kinizsi utcai klub melletti lakóház egyik méltatlankodó öregasszonyát. Nem tudom szó szerint idézni, de a lényeg nagyjából így hangzott: „Ordítanak, trombitálnak, rázzák azt a borzalmas sörényüket arra a még borzalmasabb zenére, ami nem is zene, csak egy elviselhetetlen zaj. Az a fiatal gyerek meg úgy csépeli azt a dobot, mintha megbomlott volna az elméje”. Hát így valahogy. Ez volt a beatkorszak, ez volt az Omega (és persze a többiek) 1969-ben.