Világzenei ugródeszka

Magyar kezdeményezésre európai világzenei projekt indult Upbeat néven, mely a szcéna feltörekvő tehetségeit segíti. Tagja 13 fesztivál, amelyeken showcase program is van. A showcase fesztiválok fontos alapkövei a zeneiparnak: kitörési lehetőséget nyújtanak a zenészek számára. Lapunk Sőrés Andrást, az Upbeat projekt vezetőjét kérdezte a részletekről.

Munkatársunktól
2022. 11. 29. 10:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A koncepciót Sőrés András, az Upbeat projekt vezetője és Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója együtt alkották meg. Sőrés András lapunknak elmondta, hogy egy jól sikerült showcase koncert fontos ugródeszkája lehet a zenekarok nemzetközi sikerének. A showcase fesztivál közönsége olyan zeneipari szakemberek (fesztiválszervezők, menedzserek, lemezkiadók), akik jó eséllyel le is köthetik az előadókat a koncert után. Az Upbeat a feltörekvő zenészeket, új zenekarokat úgy támogatja, hogy megkönnyíti a showcase fesztiválok számára a felléptetésüket, extra láthatóságot biztosít az előadóknak.

Azonban a világzene felvevőpiacát mennyiségi és minőségi módon is lehet növelni, azaz a népszerű stílusokból többet eladni, és – missziós módon – keresletet generálni olyan előadók zenéjére is, melyek eddig kívül estek a zenei szakemberek ízlésén. Az Upbeat projektnek ezekhez milyen eszközök állnak rendelkezésére? kérdeztük a projektvezetőt. 

– Számos eszköz áll rendelkezésre a fiatal vagy pályakezdő zenészek, zenekarok, támogatására

  hangsúlyozta Sőrés András. 

Ilyen lehet a koncerttámogatás, amelynek során a partnerfesztiválok támogatásban részesülnek feltörekvő zenekarok felléptetése, új kollaborációk bemutatása és koncertfelvételek rögzítése után. Ilyen a kapcsolatépítés, azaz ha az Upbeat arra ösztönzi partnereit, hogy minél több nemzetközi szakembert hívjanak meg. Elvárás, hogy ezek a szakemberek visszajelzést is adjanak a zenekaroknak, s közben azt is támogatják, hogy minél több koncertmeghívás szülessen a fellépést követő 12 hónapon belül. De támogatnak szakmai programokat is. Ennek keretében új tréningek, mentorprogramok valósulhatnak meg, amik felkészítik az előadókat a showcaseken való sikeres szereplésre, a portfóliójuk fejlesztésére.

Végezetül érdemes megemlíteni azt is, hogy az Upbeat a friss tehetségek felkarolásán túl más célokat is kitűzött magának: egy olyan fenntarthatósági sztenderd kidolgozását, amit nemcsak az Upbeat tagjai, hanem a zene- és fesztiválipar bármely résztvevője hasznosnak találhat majd.

– Az idén indult projekt hároméves, nyitott a fesztiválokon keresztül minden, a Kreatív Európa programban részt vevő ország előadói számára. A projekt keretében létrehozunk egy digitális platformot, amelyen keresztül a zenekarok egyszerűen jutnak információhoz a showcase lehetőségekről, amelyekre a platformon keresztül jelentkezhetnek is magyarázta Sőrés András, az Upbeat projekt vezetője.

A kezdeményezés komolyan érdekelheti a hazai zenekarokat, hiszen annak célja, hogy felpezsdítse az európai világzenei piacot, erősítse a kontinensen a szakmai együttműködéseket és tágítsa a régió világzenei felvevőpiacát.

 Kifejezetten odafigyelnek a nem angol nyelvű dalokat szerző zenekarokra, hogy így tegyék szélesebbé az európai világzenei kínálatot.

Borítókép: Sőrés András (Fotó: facebook)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.