Az MHV-nál másként viszonyultak a könnyűzenéhez a „magas művészetekkel” összehasonlítva, ugyanis az ötvenes-hatvanas évek fordulóján nem sokat törődtek azzal, hogy minél többet eladjanak belőlük. Ha feleslegesen gyártattak – hiszen ekkor még az MHV-nak nem is volt üzeme, így végképp indokolatlan lenne őket „lemezgyárnak” nevezni – bizonyos mennyiségű fekete korongot a könnyű műfaj egy-egy képviselője esetében, megpróbáltak minél kevesebbet kommunikálni róla, illetve igyekezték – ha tudták – a statisztikákat kozmetikázni. A rideg valóságra rendszerint akkor derült fény, amikor az évi rendes revíziót megejtette náluk a Művelődésügyi Minisztérium revizori osztálya.

Ez történt hatvan évvel ezelőtt, 1963-ban is, amikor Balázs István, a tárca osztályvezetője még Ilku Pál művelődésügyi miniszternek is írt a szakmai nyelven csak leülepedésnek nevezett folyamatról, ami az eladatlan példányok felhalmozódását jelentette. Ne legyenek kétségeink, az irat nem állt meg a miniszter szintjén, hanem továbbították, illetve másodpéldányként elküldték a pártközpontba, így foglalkozott az üggyel az MSZMP KB tudományos és kulturális osztálya is. Ez azért érdekes, mert a modern kori polgári demokráciákban a miniszter egy adott szakterületen a végrehajtó hatalom csúcsát jelenti, de ez a pártállamban egyáltalán nem volt így, ugyanis a párt mindig felette állt az államigazgatásnak, és egy pártközponti osztályvezető rendszerint utasíthatta akár a minisztert is, ha úgy látta jónak. Emiatt elmondhatjuk, hogy
a pártállam minden szelete tudomást szerzett arról, hogy az MHV-nél eladatlan lemezek halmozódtak fel, és úgy látszik, ez a sikertelenség fejtörést okozott a hatalom legfelsőbb berkeiben is.
Szó se róla, a piacgazdaságban is előfordul, hogy bizonyos termékeket nem tudnak eladni, csak a szocialista hozzáállással ellentétben ezt követően törekednek arra, hogy ez a lehető legkevesebbszer és a legkisebb mértékben forduljon elő. A pártállamban azonban nem volt efféle motiváció, mert a deficitet úgyis pótolta a pártállam, így eleinte nem voltak érdekeltek a minél nagyobb profitban. (A későbbiekben ez részben megváltozott, mert 1965-től Bors Jenő személyében olyan vezetőt kapott az MHV, aki amellett, hogy megbízható pártkáder volt, az eladhatóságot és a piaci igényeket is figyelembe vette, ha akarta. Ideológiai és ízlésbeli okokból azonban így is számos populáris zenei előadóművészt állított parkolópályára.) Az 1963-as minisztériumi jelentés ugyanakkor szemére vetette az MHV-nak a reklámozás elmaradását, ami azért érdekes, mert a lemezpiacon is hiánygazdaság volt, így bizonyos értelemben feleslegesnek volt mondható a reklám, hiszen úgyis megvették az emberek a lemezeket. Ráadásul az MHV nem titkoltan arra törekedett – és ez a későbbiekben is igaz volt –, hogy egyazon zenei stílusban lehetőleg egy előadót adjanak ki, mondván, hogy azokat legalább megveszik.