A Budapesti Olasz Kultúrintézettel együttműködésben megvalósuló vetítéssorozat célja, hogy bemutassa az olasz filmkultúra nevezetes alkotásait, a filmeken keresztül pedig az olasz tájak sokszínűségét. Az idei évadban is lesznek régi filmkincsek és újdonságok is, melyek többsége csak itt látható majd Magyarországon. A filmeket kivétel nélkül eredeti nyelven, magyar felirattal vetítik.
A december 4-én műsorra kerülő, 1987-es Ettore Scola-film egy római család huszadik századi történetét beszéli el Vittorio Gassman, Fanny Ardant, Stefania Sandrelli és Philippe Noiret főszereplésével. A hónap folyamán még egy vetítés várja az érdeklődőket, ráadásul vendéggel:
december 18-án Gianluca Maria Tavarelli érkezik Szabadon című 2003-as filmjével. Hőse Vince, aki egy abruzzói hegyi faluból próbál kitörni és önálló életet kezdeni a tengerparti Pescarában, ahol a szerelem is rátalál.
Január 5-én a hatvanas évek modern filmművészetének egyik meghatározó darabja kerül mozivászonra. Michelangelo Antonioni 1961-es filmje, Az éjszaka szerelmi melodráma és életérzésfilm is egyben, amelyhez Milánó nagyvárosi miliője adja a hátteret. A folytatásban az újdonságok dominálnak. Január 15-én, a magyarországi premier előtt Marco Bellocchio Arany Pálmára jelölt filmje, az Elrabolták a 19. századi Bolognába viszi a nézőket egy valós eseményeken alapuló történeten keresztül. Két héttel később Giulia Steigerwalt Magyarországon forgalomba nem kerülő rendezése, a Szeptember következik, amely három mai újrakezdéstörténetet beszél el Rómából és Fiumicinóból.
A februárt ismét egy premier előtti bemutató, az elérhetetlen ábrándok természetén tűnődő A kiméra nyitja Alice Rohrwachertől,
majd a hetvenes évek Rómájában játszódó családi dráma, A végtelenség érkezik Penélope Cruzzal a főszerepben. Rendezője, Emanuele Crialese saját gyerekkori élményeit dolgozta fel.
Március 11-én a színésznőként ismert Isabella Ragonese személyesen mutatja be az Urániában Rosa – A szirének dala című rendezői munkáját, amelyben Rosa Balistreri palermói folkénekesnő személye előtt tiszteleg. Majd ismét Rómába látogathatnak a nézők Nanni Morettivel, aki nemrég Fényes jövő címmel magyar vonatkozású filmet készített egy rendezőről, aki alkotói válságba jut, miközben a Szovjetunió 1956-os magyarországi inváziójának az Olasz Kommunista Pártra gyakorolt hatásáról forgat.