Az Alain Delon filmjeit bemutató toplistán szerepel maffiafilm, minimalista thriller, olasz neorealista dráma, gengszterfilm – ebből is látszik, hogy az ikonikus színész számos zsánerben bizonyította tehetségét, s vált így az európai filmművészet egyik legfontosabb színészévé.

Rocco és fivérei (1960)
A Rocco és fivérei (Rocco e i suoi fratelli) című filmet a világhírű olasz rendező Luchino Visconti készítette Giovanni Testori A Ghisolfa híd című regénye alapján. Visconti olyan nagyszerű filmeket jegyez, mint a Megszállottság (Ossessione, 1943), Szépek szépe (Bellissima, 1951), Fehér éjszakák (Le notti bianche, 1957), A párduc (Il Gattopardo, 1963), A Göncöl nyájas csillagai (Vaghe stelle dell’Orsa, 1965), Közöny (Lo straniero, 1967), vagy éppen az Elátkozottak (La caduta degli dei, 1969). A Rocco és fivérei címe egy nagyon érdekes, de kevéssé ismert kombinációból alakult ki, a József és testvérei Thomas Mann-regény címe és Rocco Scotellaro költő nevéből, akinek versei a déli parasztok életének körülményeiről szólnak, és akinek Visconti nagy hódolója volt. Az öt testvért narráció mutatja be a kéz ujjaival megnevezve őket, Rocco a középső ujjat szimbolizálja.
A Rocco és fivérei számos díjat besöpört világszerte a velencei nemzetközi filmfesztivál fődíjától egészen a Golden Globe-ig.
Napfogyatkozás (1962)
A Napfogyatkozás (L’Eclisee) Michelangelo Antonioni trilógiájának – A kaland (1959), illetve Az éjszaka (1960) után – utolsó része. A film elnyerte a zsűri különdíját az 1962-es cannes-i filmfesztiválon, és jelölték az Arany Pálmára.
Martin Scorsese a trilógia legmerészebb filmjeként, egyúttal a rendező egyik legelismertebb alkotásaként jellemezte.
A történet szerint Vittoria többéves együttélést követően elhagyja élettársát, Riccardót. A nő meg van győződve arról, hogy kiüresedett kapcsolatuknak nincs jövője, ezért döntése véglegesnek tűnik. A megfásult, csalódott nő egy nap meglátogatja édesanyját, aki minden idejét a tőzsdén tölti és itt próbálja gyarapítani szerény vagyonát. A lány megismerkedik a jóképű, energikus és magabiztos brókerrel, Pieróval és azonnal megtetszenek egymásnak. A két teljesen különböző személyiségű fiatal többször is randevúzik, ám érzéseik nem bizonyulnak tartósnak. Egy nap mindketten próba elé állítják a kapcsolatukat, amikor napfogyatkozás idején találkoznak.