– Nagyon eklektikus lett, nemcsak rockzene van benne, hanem diszkó, rap, blues – sorolja a különböző könnyűzenei műfajokat az elsősorban népzenészként, a Kormorán tagjaként ismert Szűts István zeneszerző, akit egy évvel ezelőtt keresett meg Seregi Zoltán színházigazgató a zenés Hamlet ötletével. – Zolit én már a 80-as évek óta ismerem, amikor még együtt építettük a szocializmust, ugye – kezdi viccelődve a mesélést Szűts István, akit nehezemre esik a rendes polgári nevével illetni, mivel mindenki csak Pistinek szólítja, és személyéből is ez a közvetlen, barátságos derű árad. – A rendszerváltás környékén forgattunk sorozatot a maszekolásról, Frici, a vállalkozó szellem, Körmendi János és Borbiczki Ferenc voltak a főszereplők, ma már nem sokan emlékeznek rá, de dolgoztunk a Família Kft. részein is – foglalja össze Seregi Zoltánnal való barátságuk kezdeti időszakát a zeneszerző, akivel ez már a harmadik közös színházi munkája a Drakula és A holdbeli csónakos után.

Hamlet örök
– A Hamlet komoly dolog. Azt gondolja az ember, hogy az eredetinek kicsit nehézkes a szövegvilága, amit nem feltétlenül ül végig szívesen a fiatalabb közönség. Ezért egy kicsit átdolgoztuk – mondja. A színház dramaturgja, Zalán Tibor megtartott bizonyos mondatokat (azt, hogy „Lenni vagy nem lenni”, nem is lehet kihagyni belőle), de a verseket például alaposan átírta.
Arany János fordítását használtuk, de van, ahol hozzáírt vagy teljesen átírta, nagyon bátran bánt az eredeti szöveggel. De ugyanarról szól: a végén szinte mindenki meghal itt is
– emeli ki Hamlet drámájának egyik igencsak fontos elemét a zeneszerző, akitől megtudtam, hogy nem ez az egyetlen hasonló próbálkozás Shakespeare nagy klasszikusának felfrissítésére. – Nagy Feró is készített egy zenés változatot még 30 évvel ezelőtt. Mi, rockerek nagyon élveztük, de Hamlethez azért nem sok köze volt. Viszont most a színműsök ismét színpadra állították – utal Szűcs Pisti a Sicc Production punk-rock operájára, amit idén januárban nagy sikerrel mutattak be az Akvárium Klubban.